Desiaty ročník Rally Lubeník priniesol Grzybovi šieste víťazstvo

0
541
Enipro X. Rally Lubeník je šťastne za nami. Jej priebeh bol zaujímavý najmä tým, že do programu sa po rokoch vrátila rýchlostná skúška Peklo. Absolútne prvenstvo, dokonca už šieste, si pripísal Grzegorz Grzyb so svojím spolujazdcom Boguslawom Browinskim.

Účastníkov Majstrovstiev Slovenska v rally, ale aj Slovenského rally pohára a Regionálneho rally pohára, privítal jubilejný desiaty ročník Rally Lubeník, ktorý sa konal v týchto letných dňoch 13.-14. júla 2018. Na štart hlavného šampionátu sa postavilo celkom 38 posádok z piatich krajín, z ktorých do cieľa dorazilo 26. Aj to hovorí o celkovej náročnosti súťaže, ktorú zhrnul jej riaditeľ Marek Podobník. Zároveň sa týmto rozlúčil s organizáciou tejto rally: „Týmto desiatym ročníkom Rally Lubeník sme zavŕšili jednu dekádu motoristického športu v Lubeníku. Dúfam, že nájdem nejakú partiu ľudí, ktorá po mne prevezme organizáciu a bude v tom pokračovať. Tento ročník sa vydaril, aj keď bol veľmi náročný.“

Šesť víťazstiev počas desiatich ročníkov získal poľský jazdec Grzegorz Grzyb. Práve v tomto roku si prišli so spolujazdcom Browinskim po šiestu najcennejšiu trofej. A to aj napriek tomu, že vyhrali iba dve rýchlostné skúšky. „Sme veľmi spokojní. Vedeli sme, že to bude ťažká súťaž, pretože Peklo je veľmi náročná skúška, ktorá napokon aj o všetkom rozhodovala. Auto sme čo najlepšie pripravili do týchto podmienok. Urobili sme plán, ktorý sme sa snažili na 100 % splniť. Som rád, že sa to podarilo. Včera sme išli dosť rýchlo, dnes to už nebol žiadny útok, len normálny dojazd do cieľa. Ale sme tu, boj pokračuje ďalej, takže sa tešíme.“ Sklamaní z druhého miesta, ale spokojní so svojím výkonom prišli do cieľa na druhom mieste Martin Koči s Radom Moznerom. Tí si veľmi priali zvíťaziť, avšak piatkový defekt sa postaral o veľkú časovú stratu. „Som spokojní s tým, aký výkon sme podali. Samozrejme, škoda toho defektu. Tú stratu sme neboli schopní dohnať, aj keď sme sa snažili. Bol to fajn pretek“, zhrnul Martin. Na tretie miesto sa dnes dokázali prebojovať Tomáš Ondrej s Jakubom Slovákom. Všetky tri posádky jazdili na Škode Fabia R5. Najrýchlejším vozidlom v triede 3 bolo Mitsubishi Lancer Evo IX posádky Jozef Béreš – Lukáš Šintal a to takmer dve minúty pred Subaru WRX Sti posádky Konečný – Lejko.

Oproti predošlým súťažiam došlo na Lubeníku aj k zmene víťaza medzi dvojkolkami. Doteraz vyhrávali Egon Smékal s Petrou Němcovou na Citroene DS3 R3T Max, ktorým ale tentokrát patrilo druhé miesto. To prvé získali Martin Kysucký s Pavlom Kušnierom, ktorí konečne mali dôvod na úsmev a radosť. „Včera to bol dobrý deň, celkom sa mi to páčilo. Peklo je pekná rýchlostná skúška, hlavne ten posledný zjazd. Dnes to už bolo len udržiavanie si miesta tak, aby sme nespravili chybu. Zvládli sme to, aj keď nám pri tom náskoku už trochu chýbala motivácia.“ Smékal s Kysuckým si rozdelili aspoň prvenstvá v triedach. Jeden z nich vyhral v triede 5 a druhý v triede 6.

Na pekný súboj to vyzeralo aj v sedmičkách a to medzi Plichtom so Svatom a Tamásom s Vojakovičom. Druhá menovaná posádka však v závere havarovala, a tak sa z víťazstva tešili Tuhrinčania na Citroene Saxo. V triede 8 súperili dve Hondy Civic Type R s dvomi Renaultmi Clio. Najrýchlejšia bola napokon japonská automobilka s bratskou dvojicou Kamil Švec – Erik Švec pred druhým Vladom Hudym s Jarom Frischom.

Neoficiálne výsledky Enipro X. Rally Lubeník
1. Grzyb – Browinski, Škoda Fabia R5 50:37.0
2. Koči – Mozner, Škoda Fabia R5 + 32.6
3. Ondrej – Slovák, Škoda Fabia R5 + 2:12.4
4. Német – Szego, Škoda Fabia R5 + 2:18.3
5. Gavlák – Horniaček, Škoda Fabia R5 + 2:45.0

Zdenka Frývaldská
Tlačový tajomník Enipro X. Rally Lubeník