Do Lubeníka v úlohe lídra

0
619
Rely Lubeník oslavuje malé jubileum. V poradí desiaty ročník tohto podujatia, ktoré svojou náročnosťou dokonale preveruje pripravenosť posádok a techniky, je naplánovaný na druhý júlový víkend. Obnovená rýchlostná skúška s príznačným názvom „PEKLO“ a jej spojenie s nočnými prejazdmi môžu byť práve to miesto, kde sa bude rozhodovať o bodoch celej súťaže.

Posádka SK DER Rally Teamu sa postaví na štart prvý krát v úlohe lídra tabuľky triedy 3 priebežného hodnotenia. Úspechy z predchádzajúcich podujatí sú veľkou motiváciou pre celý tím, ale zároveň aj obrovským záväzkom pre partnerov, fanúšikov a podporovateľov. Rely Hustopeče sa nezaobišli bez technických problémov, ktoré s najväčšou pravdepodobnosťou pripravili Jožka Béreša a Lukáša Šintala o „double“, dvojité prvenstvo. Hlavne nesprávne fungujúca palivová pumpa, ktorá bola príčinou zníženého výkonu, si vybrala svoju daň.

Šťastie praje pripraveným. Bez toho povestného kúsku šťastia sa jednoducho vyhrávať nedá. Preto sa v tíme venuje príprave maximálna pozornosť. Mitsubishi Lancer Evolution IX dostalo wellness, ku ktorému by sa hodil aj prívlastok „all inclusive“. Kompletná výmena všetkých namáhaných motorových častí a nová prevodovka. Pôvodná riadiaca elektronika odišla na zaslúžený dôchodok a nahradila ju úplne nová, modernejšia a spoľahlivejšia. Jej programovanie bolo zverené do rúk len tým najlepším. Kde a komu? Tak toto tajomstvo si chalani zatiaľ nechávajú pre seba.

Ďodi stále opakuje, že „každý kilometer na N-kovom aute je ako dar“. A aj dary si treba zaslúžiť. Celý SK DER Rally Team odchádza na ENIPRO 10. Rally Lubeník s tým, že každý jeho člen spravil maximum pre víťazstvo. Hodiny a dni strávené v dielňach, litre potu, ale aj nemalé finančné prostriedky. To sú obety členov tímu, ktoré však do jedného prinášajú radi. Lebo iba toto je cesta k úspechu, toto je cesta k dokonalej zábave Vás, divákov. Toto je cesta, ktorú si SK DER Rally Team vybral a chce po nej pokračovať. Lebo bez Béreša to jednoducho nejde. „NO BÉREŠ, NO FUN“.

Peter Baran