Igor Drotár bilancuje Rallye Tatry a úspešnú Zaluž

0
118
Automobilová sezóna na Slovensku je konečne v plnom prúde. Jazdci Majstrovstiev Slovenska v rely a pretekov automobilov do vrchu majú plné ruky práce za volantom. Rallye Tatry (3.-5. mája) vystriedali uplynulý víkend preteky do vrchu v poľskej Zaluži.

Jedna z najtradičnejších súťaží v našich končinách – Rallye Tatry, ponúkla hádam všetko, čo táto náročná disciplína ponúka. Obzvlášť náročné boli studené, upršané i zasnežené podmienky v nedeľňajšej etape. Posádka Igor Drotár – Imrich Ferencz na Škode Fabii R5 si možno neužila najväčšiu pohodu v kokpite tohto moderného špeciálu, no na konci brali body a auto doniesli domov bez škrabancov. Patrilo im konečné 8. miesto a 7. v triede 2.

Igor Drotár: „Rallye Tatry je historicky hádam najvýznamnejšia slovenská súťaž. Vnímam ju trochu inak, štartoval som tam prvýkrát ešte koncom 70. rokov minulého storočia. Keďže mám veľmi dobré auto i spolujazdca, celkom som si veril. Všetko vyzeralo výborne, no hneď na prvej skúške som prebrzdil retardér a od tej chvíle som sa nedokázal poriadne koncentrovať. Tento pocit sa so mnou niesol celý deň. Nemohol som sa ani do ničoho zbytčone nútiť, pretože to nepomáha, skôr škodí. Do druhého kola sme si dali tvrdšie pneumatiky. V treťom kole sme obuli späť na mäkšie a začalo sa mi to viac páčiť, pridávali sme tempo. Dostali sme však defekt a stratili veľa času, no rovnaký problém postretol aj množstvo ďalších áut. Čakal nás už len nočný mestský okruh, kde sme si skvele zajazdili, i keď náš výsledný čas nebol taký, aký sme chceli. V nedeľu som si vytýčil cieľ dostať sa vyššie v poradí. Podmienky sa neuveriteľne zhoršili, no mal som nastavenie práve do takéhoto počasia a auto fungovalo fantasticky. Zvolili sme si aj správne obutie. No vrátil sa mi pocit zo soboty a chýbala mi správna koncentrácia. Ten víkend skutočne nebol môj. Došli sme však bezpečne do cieľa a vzali si aj nejaké body. Verím, že ďalšie súťaže budú lepšie.“

Preteky do vrchu v poľskej Zaluži sú už v podstate tiež klasikou slovenského seriálu a pre Igora známa trať. Prvé podujatie na rakúskom Rechbergrennen nedopadlo vôbec dobre, problémy spôsobovala elektronika na diferenciáloch. Žiaľ, ani v Poľsku technický problém úplne nevymizol, no tentokrát zaúradoval najmä Igorov talent a odhodlanie. Výsledkom bolo cenné víťazstvo a trofeje za ďalšie pódiové priečky.

Igor Drotár: „Po problematickej premiére na Rechbergu nás čakali preteky v Zaluži. Povedal som si, že tam už bude fungovať aj auto, aj ja. Zišla sa tam silná a výborne pripravená konkurencia. Prvé tréningy naznačovali pomerne vyrovnaný boj. No v prvej ostrej jazde sa ukázalo, že Věroslav Cvrček je rýchlejší. Nás znovu vytrápili problémy s diferenciálmi. Povedal som si však, že keď nefunguje auto, musím fungovať aspoň ja. V druhej meranej jazde konkurencia vypadla a ja som vyhral. Ostal som milo prekvapený, a to aj z druhého miesta v poľskom hodnotení. V nedeľu sme sa snažili pred každou jazdou riešiť nové nastavenia. Tréningy ukázali, že to nebude také jednoduché. Do prvej meranej jazdy som dal maximum, no nestačilo to na tých najrýchlejších. V druhej jazde zaúradovalo športové šťastie, keď traja rýchlejší jazdci vypadli pre poruchy a skončil som na druhom mieste v rámci MSR a dokonca na prvom v rámci poľského šampionátu. Musím priznať, že som bol v ten víkend maximálne spokojný so svojou bojovnosťou a podaným výkonom. Ak na aute ešte popracujeme, verím, že nás čakajú pekné výsledky.“

Najbližšie sa Igor znovu posadí do kopcového špeciálu Škoda Fabia DTRi, a to na slávnych a najstarších českých automobilových pretekoch Ecce Homo v českom Šternberku (25.-26. mája).

Copyright © Drotár Autošport