Kurian so Sedláčkom mali víťazstvo v Tatrách na dosah

0
218

Náročnosť tatranských tratí si po prvýkrát v rámci slovenského šampionátu v rally odskúšala posádka Ľubo Kurian – Jirka Sedláček. Po technických problémoch z Lubeníka si na Rally Tatry chcela vylepšiť náladu a dosiahnuť pekný výsledok, no žiaľ, nepodarilo sa.

Obľúbená Rally Tatry nechýbala v slovenskom kalendári rally ani tento rok. Uskutočnila sa 24.-25. júla a jej priebeh spestrilo piatkové upršané počasie, ktoré predchádzalo nočnej rýchlostnej skúške v centre mesta Poprad. Sobota už bola horúca a vďaka zaujímavým rýchlostným skúškam aj mimoriadne náročná, veď do cieľa došli len dve tretiny posádok. Štartovné číslo 55 niesla na svojich dverách košická dvojica Ľubo Kurian – Jirka Sedláček, ktorá aj tentokrát osedlala Citroen DS3 R1.

Preteky odštartovali už spomínaným piatkovým nočným okruhom, ktorý bol divácky mimoriadne obsadený. Fanúšikovia lemovali trať takmer po jej celej dĺžke a vďaka tomu, že na nej dokázali vydržať stáť skoro až do polnoci, kým prešli všetky súťažné vozidlá, vytvárali skvelú atmosféru. Svoje nadšenie z okruhu neskrýval ani jazdec Citroenu, ktorému sa táto RS naozaj vydarila: „Okruh bol vynikajúci a to už len v tom, že rozhodoval dobre napísaný rozpis. Trénovali sme ho v noci a jazdil sa tiež v noci. Verím, že aj to nám dopomohlo k tomu, že nám naši najväčší súperi ušli len o 4 sekundy a ostatných sme udržali za sebou“. Posádka teda mohla ísť spokojne spať, no bolo jasné, že o celkových výsledkoch rozhodne až sobota a jej šesť rýchlostných skúšok.

Sobotňajšie ráno odštartovali v triede 7 najlepšie Martin Vaško s Viktorom Kissom na Honde Civic, ktorí vyhrali obe ranné rýchlostky. Ľubo s Jirkom sa hneď zrána potrápili s technikou. „Na prvej Šuňave sa nám zopakoval technický problém z Lubeníka, kde nám motor preplo do núdzového režimu. Museli sme zastaviť a zresetovať nastavenia, pri čom sme stratili vyše 20 sekúnd“, prezradil jazdec. Oveľa príjemnejšie sa sledovali výsledky posádky z ďalších troch skúšok, kde získala dvakrát prvé a raz druhé miesto vo svojej triede. Pred posledným prejazdom RS Bystré obsadzovala dvojica druhé miesto, len s 9-sekundovou stratou na Vaška s Kissom. Šťastie však nebolo na jej strane. „Auto po reštarte až do poslednej rýchlostky výborne fungovalo. So súpermi sme sa naháňali o sekundy, čo nás posúvalo dopredu. V závere však prišla „rana“ v podobe pokazenej prevodovky, ktorá zmarila všetky naše šance na výhru“.

Aj keď posádka do cieľa nedorazila, podarilo sa jej vyhrať dve rýchlostné skúšky, čo určite stojí za spomenutie. Spokojnosť vyjadril aj samotný jazdec: „S našim výkonom som určite spokojný. Dokázali sme sekundovať konkurencii, čo nás veľmi tešilo. Ak by auto vydržalo, mohlo z toho byť vytúžené prvé miesto. Nuž, žiaľ, preteky končia až na rampe. Už sa tešíme do Košíc“.