Martin Koči pre poruchu motora nedokončí Rally Portugal

0
602

Porucha motora v šiestej rýchlostnej skúške Rally Portugal predčasne ukončila premiéru Martina Kočiho na Majstrovstvách sveta v Rally WRC2 2015 s novým automobilom Peugeot 208 T16 kategórie R5 vo farbách nového tímu Peugeot Sport Slovakia.

Stalo sa tak v šiestej rýchlostnej skúške, ktorú Martin s Lukášom pre poruchu motora nemohli dokončiť. Ani po analýze dát, nebolo možné určiť príčinu náhlej nefunkčnosti motora a uskutočniť následnú opravu pre štart do tretej sobotňajšej etapy.

Bronzová posádka minuloročného seriálu Majstrovstiev sveta juniorov v rally JWRC 2014 Martin Koči s Lukášom Kostkom zahájila druhú zo siedmych rally tohtoročného seriálu WRC2 super špeciálnou rýchlostnou skúškou Lousada. Na 3,36 kilometrovom rallycrossovom okruhu za prítomnosti viac ako 35 tisíc (!) divákov Martin s Lukášom stratili vo svojej kategórii na víťazného Katarčana Nasser Al Attiyaha 9,4 sekundy. Pod stratu sa významnou mierou podpísala nefunkčnosť komunikačného zaradenia posádky. Znamenalo to, že Lukáš nemohol diktovať rozpis trate a Martin absolvoval super-špeciálku „na oči“.

Prvú piatkovú rýchlostnú skúšku Ponte de Lima 1 museli usporiadatelia pre lesný požiar krátko pred štartom posádky Peugeot Sport Slovakia prerušiť. Martin s Lukášom namiesto vytúženého pretekania sa s prideleným časom náhradnou trasou presunuli na štart nasledujúceho 18,05 kilometrov dlhého testu Caminha 1, v ktorom aj napriek opakujúcim sa problémom s komunikačným zariadením posádky udržali desiatu priečku celkového hodnotenia WRC2. Desiate miesto v nasledujúcej, celkovo štvrtej, v piatok tretej rýchlostnej skúške Viana do Castelo 1 o celkovej dĺžke 18,73 kilometrov posunulo našu posádku v priebežnom hodnotení o priečku vyššie – na deviate miesto 29 členného štartovného pola WRC2

Druhý prejazd rýchlostnou skúškou Ponte de Lima bol pre pretrvávajúce lesné požiare opätovne zrušený. Na šiestom meranom úseku Caminha 2 došlo k náhlej nefunkčnosti motora, ktorého príčinu sa nepodarilo určiť ani po detailnej analýze dát stiahnutých z pohonnej jednotky

Peter Sisák
Styllex Motorsport