Na Myslavskom kopci štartovala aj formula

0
726
Ako ten čas letí! Museli si povedať organizátori pretekov Qalt Cup Myslava – Baška, ktorí v tomto roku zorganizovali už šiesty ročník tejto úspešnej súťaže. Zaujímavosťou tohto ročníka bol aj štart Jozefa Béreša na formulovom špeciále Tatuus Renault 2000.

Preteky automobilov do vrchu sú na Slovensku dostupné len pretekárom s licenciou Slovenskej asociácie motoršportu, a preto mnohí jazdci ocenia, že na košickej trati medzi Myslavou a Baškou žiadnu licenciu nepotrebujú. Zajazdiť si môžu za podmienky dodržania základných bezpečnostných prvkov, ku ktorým patrí najmä bezpečnostný rám. V tomto roku túto možnosť využila približne 40-tka jazdcov, medzi ktorými sa našla aj jedna jazdkyňa. Pohľady divákov lákala najmä formula Tatuus Renault 2000, ktorú do Myslavy priviezol Jozef Béreš ml.

Pre zoznámenie sa s traťou mali jazdci absolvovať jednu tréningovú jazdu, po ktorej už nasledovali tri súťažné jazdy. Ich čas sa na konci spočítal a jazdec s najmenším súčtom časov sa stal víťazom. V Myslave sa do vedenia hneď v úvode dostal Jozef Béreš, ktorý svoju pozíciu udržal až do cieľa. Jeho formulový špeciál nemal s touto traťou najmenší problém. Ďodi šiel niekoľkokrát aj bokom, ale ako sám celú sezónu tvrdí, má svoje „šmyky“ pod kontrolou. Na druhom mieste sa po prvej jazde usadil Marek Pazderák, tentoraz na Mitsubishi Lancer Evo VI a zostal na nej až do samotného záveru. Béreša a Pazderáka doplnil v trojke najrýchlejších František Andráš.

Preteky boli zaradené aj do Regionálneho rally pohára, ktorý je v tomto roku novinkou. Odštartovať v ňom môžu jazdci, ktorí nie sú držiteľmi „veľkej“ čiže národnej licencie jazdca. V tomto pohári si prvé miesto odniesol František Blaščík, ktorý skončil na absolútnom štvrtom mieste. Jedinou ženou v štartovom poli bola Tatiána Tutková, ktorá na Suzuki Swift skončila na 34. mieste a za sebou nechala ešte niekoľko ďalších jazdcov. V jednotlivých triedach voľného preteku sa tešili Marián Kekeňák na Škode Felicia (PD1), Jakub Kolek na Citroene C2 (PD2), Miroslav Palko na Renaulte Clio (PD3), Marek Pazderák na Mitsubishi (PD4), Mário Tóth na Škode 110 L (PD5), Roland Pecúch na Lade (PD6) a František Andráš na Mazde RX7 (PD7).

Zdenka Tamášová

Tento článok ste si mohli prečítať v čísle 09/2016 Rally-Sports magazine.