Neprekonateľný Ogier opäť triumfoval

0
781

Náročný úvod sezóny 2016 vo svetovej rally máme za sebou. Tradičná januárová Rallye Monte-Carlo priniesla mnoho havárií, výletov mimo trať, „ťukancov“ i technických porúch. A kto ju zvládol najrýchlejšie? Sébastien Ogier s Julienom Ingrassiom.

foto: Volkswagen Motorsport

Sledovať Rallye Monte-Carlo online je každoročne najväčším zážitkom sezóny. Najväčší fanúšikovia si cez internet dokonca predplatia WRC+, vďaka ktorému sa dostanú naživo až do centra súťaže a môžu sledovať vybrané rýchlostné skúšky z pohľadu fanúšikov pri trati i z pohľadu jazdcov za volantom. Nám aj tentokrát stačilo otvoriť si niekoľko výsledkových portálov, facebook, twitter a napätie bolo na svete.

Šestnásť rýchlostných skúšok bolo rozdelených do štyroch súťažných dní. Aby sme si nemysleli, že sa po zimnej prestávke, ktorá trvala „až“ dva mesiace niečo zmenilo, hneď prvú skúšku vyhrali Ogier s Ingrassiom na VW Polo R WRC. O niečo zaujímavejšou bola RS2, ktorú pre seba získali Meeke s Naglem a to s dostatočným náskokom na to, aby mohli ísť spať na priebežnom prvom mieste. Piatok bol dlhší a teda aj oveľa akčnejší. Neprajníci Kubicu si „zgustli“ na jeho ďalšej havárii, ktorá tentokrát nebola vo veľkej rýchlosti, nebola ani predvídaná ani pripravená, proste sa zadarila. Poliak sa zošmykol z trate medzi stromy, odkiaľ nevedel vyjsť. Aby toho nebolo málo, tak ho Elfyn Evans pri nezvládnutí tej istej zákruty buchol zadnou časťou svojej Fiesty R5 a posunul trochu ďalej do lesa. Len o pár metrov ďalej havaroval aj nováčik Eric Camilli, ktorý tak prišiel o svoje priebežné ôsme miesto. Šiesta RS bola nepríjemná pre Bertelliho a Tanaka. Obaja havarovali na rovnakom mieste, no Tanak mal o niečo viac šťastia a mohol pokračovať ďalej. Záver piatku prebehol bez ďalších komplikácií a výpadkov. Do vedenia sa vrátil Ogier a to 9,5 sekundy pred Meekom a vyše minútu pred Latvalom.

foto: Styllex motorsport

Sobota sa začala autokrosovou bitkou Suareza a Quentina, keď Španielovi zavadzal Francúz idúci pred ním, a tak do neho vrazil. Vytlačil ho do priekopy mimo cesty, čím spôsobil aj zranenie Quentinovho spolujazdca. V tejto chvíli sa začala zbierať smola u viacerých posádok. Latvala s Anttilom boli v jednej zo zákrut širší a padnutím do priekopy si poškodili zavesenia kolesa, kvôli čomu museli odstúpiť. Skvele idúci Meeke sa snažil dohnať svoju stratu na Ogiera, no osudovým sa mu stala porucha prevodovky. Problémy s elektrikou mal Martin Koči, ktorý sa prepadol zo skvelej tretej pozície vo WRC3 až na šieste miesto. Aby toho nebolo málo, tak Bryan Bouffier v záverečnej sobotnej RS odstúpil rovnako ako Latvala, po poškodení zavesenia zadného kolesa. Po sobote teda viedol naďalej Ogier už s dvojminútovým náskokom pred Mikkelsenom a Neuvillom.

V nedeľu sa už poradie na prvých priečkach nemenilo. Mikkelsen s Neuvillom sa cez twitter dohodli na priateľskej partičke a obaja si len chceli udržať svoju pozíciu až do cieľa, čo sa im aj podarilo. Skvelý výkon, resp. svoj najlepší výkon zo svojich doterajších štartov, predviedol Stéphane Lefebvre, ktorý skončil na 5.mieste. Výsledky z Rally Monte-Carlo nájdete medzi „Výsledkami“ na 34. strane.

Zdenka Tamášová

Tento článok ste si mohli prečítať v čísle 02/2016 Rally-Sports magazine.