Sébastien Loeb: „Preferujem rally“

0
466
43-ročného Francúza Sébastiena Loeba určite netreba nikomu predstavovať. Deväťnásobný majster sveta v rally sa po ukončení kariéry v rally presunul na okruhy a neskôr na rallycross, kde zotrváva už druhým rokom. V strede tejto sezóny si však bol vyskúšať vozidlo WRC 2017, po čom vznikol aj tento rozhovor.
foto: Peugeot Sport

Sébastien čo hovoríš na nové predpisy? Dosť sa toho zmenilo vo svete WRC.
Vyzerá to dobre. Autá tiež vyzerajú dobre, majú lepší zvuk, sú rýchlejšie. Myslím si, že je to výzva riadiť tieto autá a pre divákov je to určite pekná show. Chcel som si vyskúšať šoférovať také auto, a preto som absolvoval testy s Citroenom na asfalte aj na šotoline. V aute som sa naozaj bavil a ako som už spomínal, ten pocit, ktorý zažijete v rally aute, je fantastický a nedá sa porovnať so žiadnym iným motoršportom. Prežívať to, je jednoducho cool.

Jazdil si s Citroenom aj predtým, ako by si porovnal súčasné a minulé špeciály?
Rozdiel medzi Xsarou, C4 a DS3 je najmä vo veľkosti. Ale nielen to samozrejme. Vývoj prebieha aj počas sezóny, čo je normálne a autá boli v podstate roky rovnaké. Teraz sú autá širšie, v hre je tiež prítlak a je to niečo nové. Keď som testoval tohtoročné auto, tak sila prítlaku ma ohromila. V zákrutách a na asfalte to bolo veľmi rýchle. Nepredpokladal som až taký rozdiel v tomto smere. Motor je silnejší a je jednoduché  využívať jeho potenciál bez väčších problémov. Je to pôsobivé. Avšak prítlak bol pre mňa najväčším prekvapením.

foto: Citroen Racing

A čo rallycros? Máš rád to, čo robíš teraz?
Samozrejme, že to mám rád. Šampionát rallycrossu sa naozaj rozrástol, stala sa z neho dobrá show. Je to zaujímavé, plné adrenalínu. Človek má šesť štartov za víkend, rozhoduje sa už od prvej zákruty. Je to dosť veľký tlak na jazdca. Autá sú úžasné, plné sily. Jazdiť s nimi je veľká zábava. Niekedy je to ale trochu frustrujúce, ako napríklad naposledy, keď som stále išiel za niekým, kto ma spomaľoval. Toto je niekedy dosť zložité. Viem, že som schopný bojovať na špici, ale nepodarí sa mi to celý víkend, pretože niekedy natrafím na horšie podmienky. Ale užívam si to a Peugeot urobil kus práce vo vývoji. Snažíme sa robiť veci viac profesionálne. Určite je to dobrá motivácia do budúcnosti.

Teraz asi najťažšia otázka. Čo preferuješ viac? Súťaženie na okruhu alebo rally?
Nie je ťažká, preferujem rally.

Kedy by sme ťa mohli opäť vidieť v okruhovom aute?
To záleží na možnostiach a načasovaní, ale momentálne to nemám v pláne. Momentálne plánujem ísť Dakar, jazdiť rallycros, možno s Citroenom vymyslieť nejakú zaujímavú spoluprácu. Nateraz ale žiadne plány pre pretekanie na okruhu nemám.

foto: Peugeot Sport

Čo hovoríš na Ogiera? Odišiel od Volkswagenu a momentálne jazdí za M-Sport.
Áno, samozrejme. Odviedol dobrú prácu. Myslím si, že to nebolo jeho rozhodnutie odísť z Volkswagenu, ale využil príležitosť zmeniť auto a zapojiť sa do nového tímu. Ten doteraz veľmi nevyhrával, no v prvom roku sa spoločne dostali do čela tabuliek. Myslím si, že je to veľmi dobré, ukázal že je dobrý jazdec, ktorý vie pri jazdení používať hlavu. Určite to je pôsobivé.

A čo Thierry Neuville a Ott Tänak? Tento rok sa dosť posunuli dopredu.
Áno, sú veľmi rýchli. Myslím si ale, že v tejto chvíli ešte nemajú konzistenciu ako Ogier. Dokážu však ísť rýchlo a aktuálny šampionát to určite robí veľmi zaujímavým.

Text: RedBull
Preklad: Miroslav Frývaldský

Tento článok ste si mohli prečítať v čísle 06/2017 Rally-Sports magazine.