Slovenská rally v sezóne 2015

0
1072

V týchto dňoch Rally komisia SAMŠ predložila Výkonnému výboru Slovenskej asociácie motoristického športu návrh predpisov pre budúcoročnú sezónu Majstrovstiev Slovenska v rally 2015, Slovenského Rally Pohára 2015 a návrh kalendára. V tomto článku vám prinášame informácie o pripravovaných najdôležitejších zmenách v predpisoch i charakteristiky obidvoch našich rally seriálov.

Aj v roku 2015 ostáva slovenský rally šampionát otvorený pre všetkých jazdcov a spolujazdcov, ktorí vlastnia licenciu vydanú hociktorou ASN štátu patriaceho do FIA CEZ majstrovstiev – Zóny strednej Európy.

Dochádza však k výraznej zmene v oblasti povolených vozidiel a čiastočne aj vo vypísaných klasifikáciách. Okrem všetkých vozidiel, ktoré medzinárodná automobilová federácia FIA schválila pre regionálne majstrovstvá a starších vozidiel WRC (so skončenou homologáciou) budú môcť v nastávajúcej sezóne vyraziť na trate rýchlostných skúšok na Slovensku aj všetky vozidlá WRC včítane najnovších špecifikácii. Všetky tieto vozidlá budú hodnotené okrem absolútneho poradia aj v jednotlivých triedach. V novej sezóne bude po viacročnej prestávke vypísaná klasifikácia 2WD – vozidiel s jednou poháňanou nápravou, do ktorej budú zaradené autá tried 5 až 8 a taktiež RGT a NGT. Všetky vozidlá Diesel s preplňovaným motorom s nominálnym objemom do 2000 cm3– nezávisle či sú skupiny N alebo A – budú zaradené do triedy 5.

Rally komisia SAMŠ vyšla v ústrety požiadavke jazdcov, ktorí doteraz súťažili v rámci SRP s vozidlami upravenými podľa národných technických predpisov. Pre rok 2015 bude v rámci MSR vypísaná samostatná klasifikácia skupiny Open pre vozidlá skupín F a P s objemom do 2000 cm3 a skupiny Open+ pre vozidlá skupiny NA (so skončenou homologáciou) a F s objemom nad 2000 cm3. Tieto skupiny nebudú zaradené do absolútneho hodnotenia MSR a budú mať nižšie prihlasovacie vklady. Pre skupinu Open navrhujeme zachovať niektoré úľavy na výbave včítane systému FHR, ktorý bude dôrazne odporúčaný. Bezpečnostná výbava vozidiel Open+ musí vyhovovať požiadavkám v MSR. Celková dĺžka trate rýchlostných skúšok pre jednodňových rally je stanovená na 85 – 100 km, pri dvojdňových súťažiach na vyše 130 km.

V Slovenskom Rally Pohári končia vozidlá Diesel, ostáva rozdelenie vozidiel do troch objemových tried ale budú označené RP1, RP2 a RP3 a ostáva zachovaná aj celková dĺžka trate rýchlostných skúšok z minulých rokov.

V budúcej sezóne sa otvárajú nové možnosti pre milovníkov historických vozidiel. V disciplíne rally a PAV budú vypísané samostatné Majstrovstvá historických vozidiel a v rally aj Rally Legend. Podrobnejšie informácie budú zverejnené v najbližších dňoch.

Kalendár rally MSR a SRP:
27. – 29.03 Rally Eger
01. – 02.05 Rally Prešov
26. – 27.06 Rally Lubeník*
24. – 25.07 Rallye Tatry*
14. – 16.08 Rally Košice
11. – 12.09 Rally Tríbeč

Termíny rally označených hviezdičkou sa ešte môžu meniť z dôvodu kolízie s inými súťažami.

Gabriela Szczeczinová
Rally komisia SAMŠ