Vo Fínsku sa prejavil nenápadný Tänak

0
7
Štýlom štart-cieľ dokázali na náročnej Neste Rally Finland zvíťaziť Ott Tänak s Martinom Järveojom. Vyhrali prvú i poslednú skúšku a na svoje konto si okrem plného počtu bodov za prvé miesto pripísali aj plný počet bodov z power stage.

Nenápadný Tänak. Aj takto vy sme mohli nazvať mladého Estónca, ktorý na jednej súťaži takmer neexistuje, hýbe sa za TOP5 a na ďalšej rally dokáže všetkých prekvapiť i potešiť. Niežeby sme mu fandili, to nie, snažíme sa byť neutrálni, ale sledovať súboje v tejto sezóne je fakt paráda. Všetci sa snažia podať zo seba fantastické výkony a presvedčiť svoj tím, fanúšikov a často i seba, že na to majú, že dokážu byť najlepší.

Foto: Z.Frývaldská

Neste Rally Finland netreba zvlášť predstavovať. Ktorý fanúšik WRC by ešte nevedel o milióne jazier, horizontov a dlhých rovinách v okolí centra súťaže, mesta Jyvaskyla. Tento rok sme túto rally navštívili aj my a musíme uznať, že sme sa nenudili. Vyskúšali sme divácke miesta i miesta mimo týchto vypáskovaných zón, zažili sme horúčavu, spŕšku kameňov a prachu i veľké množstvo skokov. V krátkosti môžeme prezradiť, že Rally Finland je naozaj jednou veľmi peknou súťažou. A väčšinou tu vyhrávajú Fíni. Tento rok bol proste iný.

Poďme ale pekne poporiadku. Takže Tänak, Latvala, Tanäk, Ostberg, Tänak, Ogier… a zase sme pri tom istom. Ott Tänak sa tu naozaj cítil ako voda vo vode a vyhral 12 z 23 rýchlostných skúšok. Naozaj výborne sa ale darilo ale aj Ostbergovi, ktorý sa práve na týchto tratiach našiel a počas celého priebehu dokázal držať druhú pozíciu. Latvala sa síce snažil psychicky ho „deptať“ rovnako výbornými časmi a znižujúcou sa stratou, ale predsa len poradie ostalo tak ako sa aj vyvíjalo. Prvé miesto získali Tänak s Järveojom, druhé Ostberg s Eriksenom a tretie Latvala s Anttilom. Keďže v prvej trojke sa nič zásadné nedialo, nakuknime v poradí ďalej.

Foto: Z.Frývaldská

Určite tam mnohí hľadajú dvoch sokov a to Ogiera a Neuvilla. Táto súťaž však ani jednému z nich extra nevyšla. Belgičan sa v podstate neustále sťažoval na štartovnú pozíciu a na to, že musí čistiť trať. Jednoducho nedokázal bojovať s podmienkami, ktoré sa mu postavili do cesty. Zo svojho desiateho miesta sa dokázal počas celej súťaže prepracovať iba na deviatu priečku. Veľmi podobné to mal aj Francúz, ktorému ale jeho súperi postupne uvoľňovali pozície. Z ôsmeho miesta sa po Evansovej kríze prepracoval na siedme. Zo siedmeho miesta sa po Lappiho havárii prepracoval na šieste. A na piatu priečku sa dostal po tímovej réžii, keď Suninen dostal nariadenie meškať do časovky, aby sa Ogier zatiaľ dostal pred neho. Túto stratégiu sme tento rok už naozaj videli viackrát a je veľmi smutné, že ju musí používať práve majstrovský tím M-Sport. Nuž, my sme si názor spravili a ideme ďalej.

Absolútne poradie na Rally Finland teda vyzeralo takto: 1. Tänak – Järveoja, 2. Ostberg – Eriksen, 3. Latvala – Anttila, 4. Paddon – Marshall, 5. Ogier – Ingrassia. Keďže Francúzi získali len o pár bodíkov viac ako Belgičania, v čele šampionátu sa naďalej držia Neuville s Gilsoulom. Dopredu sa pomaly ale posúvajú aj Tänak s Järveojom.

Foto: Z.Frývaldská

Tänak:
Toto bol jeden fantastický víkend, aký sme si aj priali. V piatok sme bojovali s našou štartovou pozíciou, ale potom sme dokázali získať výhodu. Na súťaž sme sa riadne pripravovali a mali sme najmä plnú podporu tímu. Vyhrať vo Fínsku má špeciálnu príchuť. Je to sčasti domáca súťaž pre mňa aj pre náš tím.

scoo