Ogierovi sa vrátila rýchlosť, potvrdzuje vedúcu pozíciu

0
676
Sébastien Ogier sa ku koncu sezóny 2016 opäť vrátil ku slovu a dokazuje, že je aj naďalej neprekonateľný. Po výhre v Nemecku sa postavil na najvyšší stupienok aj na Korzike a od štvrtého titulu majstra sveta ho delia už len posledné krôčiky.

„Rally 10 000 zákrut“. Táto prezývka doslovne opisuje trať, po ktorej sa desiatky súťažných posádok majú vydať, aby v jej závere slávili úspech. Rýchlostné skúšky slávnej Tour de Corse tvoria úzke kľukaté cesty ohraničené z jednej strany skalnatými stenami a z druhej strany prudkým zrázom až do mora. Tri súťažné dni tvorí iba desať rýchlostných skúšok, avšak ich dĺžka je naozaj výnimočná – od 29-kilometrovej Plage du Liamone až po 53-kilometrovú Orezza. Najkrajšia je superšpeciálka, ktorá meria 10 kilometrov, ale koná sa až ako posledná.

foto: M-Sport

Od zverejnenia zoznamu prihlásených sme si lámali hlavu nad tým, ktorá posádka bude tou vyvolenou. Najväčšiu šancu mali okrem Ogiera s Ingrassiom určite Meeke s Naglem, ktorí zo svojich štyroch štartov až dva premenili na víťazstvo. Chýbal im však tréning a pravidelné jazdenie, bez čoho ich šance klesali. V Nemecku sa veľmi pekne javili aj Mikkelsen s Jaegerom a Neuville s Gilsoulom. Šancu mali všetci, avšak vyhrať mohla len jedna posádka. A tou najúspešnejšou sa štýlom štart-cieľ stali Sébastien Ogier s Julienom Ingrassiom na VW Polo R WRC. „To, čo som naozaj chcel, bolo vyhrať túto rally. Je to moje prvé víťazstvo na Korzike, na takejto historicky známej súťaži. V prvý deň sme urobili dôležitý krok a potom sme si len udržiavali pozíciu. Šampionát pre nás ide správnym smerom“, zhrnul Séb Ogier v záverečnej správe.

Naozaj veľkými súpermi im boli Kris Meeke s Paulom Nagle, avšak o dobrý výsledok ich pripravil najprv defekt a čoskoro po ňom aj havária, pri ktorej si odtrhli koleso. O ich fantastickom naladení však hovorili výsledky v oboch záverečných rýchlostných skúškach, ktoré absolvovali po svojom reštarte. V deviatej 53-km dlhej RS zvíťazili s neuveriteľným náskokom 35 sekúnd na druhého Paddona s Kennardom a až 45 sekúnd na vedúceho Ogiera s Ingrassiom. Vyhrali aj RS 10. Aj keď už s malým, len pol-sekundovým náskokom, ale ukázali svoju rýchlosť. Naozaj veľká smola, že Citroen sa práve v tomto roku rozhodol nebodovať, lebo Meeke mohol Ogierovi spôsobiť nemalé problémy.

Druhé miesto získal spomínaný Thierry Neuville a tretie miesto Andreas Mikkelsen. Trochu v úzadí sa držali Latvala s Anttilom, ktorí sa od úvodu sťažovali na zlé nastavenie svojho auta. Pochvalu si zas zaslúžia Craig Breen s Martinom Scottom, ktorí získali pri svojom štvrtom štarte vo WRC v tomto roku pekné piate miesto a dokazujú stabilné výkony (8., 7., 3., 5. miesto).

V rámci WRC2 potvrdil vedúcu pozíciu Elfyn Evans, ktorému sa vo WRC2 naozaj darí o niečo lepšie, ako tomu bolo medzi „veľkými chlapcami“. Prenasledovať sa ho na Korzike snažil Jan Kopecký, avšak 33-sekundový náskok hovoril jasne pre mladého Brita na Forde Fiesta R5. Vo WRC3 a rovnako aj v Junioroch sa tešili domáci Laurent Pellier s Benoitom Neyretom Gigotom na Citroene DS3 R3T.

Posádky svetovej rally WRC čakajú už len tri súťaže a to španielska Rally RACC Catalunya, britská Wales Rally GB a austrálska Kennards Hire Rally Australia.

Styllex motorsport bude bojovať o titul juniorského vicemajstra

Do boja o body v rámci juniorského šampionátu JWRC na Korzike bojovalo 10 súťažných posádok. Nechýbala medzi nimi ani slovensko-česká dvojica Martin Koči – Lukáš Kostka. Dvojica si aj napriek počiatočným problémom vybojovala skvelé tretie miesto a opäť stála na stupňoch víťazov!

Po úspešnom Nemecku, kde posádka Styllex motorsport získala druhú priečku, nasledoval veľký boj o body aj na Korzike. Všetko nasvedčovalo tomu, že majstrovský titul v junioroch si odnesú Simone Tempestini s Giovannim Bernacchinim. Naša dvojica si však chcela poriadne zajazdiť a prinajmenšom zopakovať výsledok z Nemecka. O problémy hneď v úvode sa postarala konkurencia menom Ole Christian Veiby. Jazdec pred príjazdom do časovej kontroly nedobrzdil a narazil do zadnej časti Citroenu Martina Kočiho. Do prvej rýchlostnej skúšky tak slovensko-česká posádka štartovala s poškodeným vozidlom, čo zapríčinilo aj pomalý defekt na 53-kilometrovej RS. Strata takmer jednej minúty hneď v úvode pripravila Martina s Lukášom o akúkoľvek možnosť bojovať o prvé miesto.

foto: V.Maschl

Posádka sa však nevzdala, práve naopak. Technické problémy dokázala na prejazde vyriešiť a pripísať si počas prvej etapy aj jedno víťazstvo a jedno druhé miesto v RS, vďaka čomu sa prepracovala na tretiu priečku. Počas druhej etapy sa počasie neustále menilo a bolo potrebné zvoliť vhodné pneumatiky. Naša posádka zariskovala a nechala si obutú najtvrdšiu zmes, čo sa neukázalo ako správna voľba. „Už druhú polovicu siedmej skúšky sme jazdili na vode, no aj napriek tomu sme dokázali zájsť tretí najlepší čas. Nemožnosť prezuť na mäkké pneu nás však v záverečnej skúške spomalila a skončili sme až šiesti s veľkou stratou. Tým sa nám Rossel aj Pellier dosť vzdialili,“ zhrnul Martin.

Tretia etapa rozhodla o zmene na vedúcej pozícii, na ktorú sa prebojoval Pellier s Neyretom pred Rosselom s Fulcrandom. Martin Koči s Lukášom Kostkom skončili na treťom mieste. Štvrtú priečku si odniesli Simone Tempestini s Giovannim Bernacchinim, ktorí touto „šetrnou“ jazdou potvrdili titul juniorských šampiónov v roku 2016. Poslednou súťažou bude Wales Rally GB koncom októbra, kde bude Styllex motorsport bojovať o titul vicemajstra.

Zdenka Tamášová

Tento článok ste si mohli prečítať v čísle 10/2016 Rally-Sports magazine.