Do Fiľakovských Kľačan sa po rokoch vrátil autokros

0
907
O príjemné obnovenie autokrosovej trate vo Fiľakovských Kľačanoch sa v polovici mesiaca jún postarali organizátori zo Združenia Grand Prix z Lučenca. Aj keď samozrejme nebolo všetko predstáv, samotná súťaž prebehla v poriadku.

Autokros v Kľačanoch bol v tomto roku zaradený do Majstrovstiev FIA Zóny strednej Európy, Majstrovstiev Slovenska, Majstrovstiev Maďarska, Slovenského i Regionálneho autokrosového pohára. Zaradenie bolo síce medzinárodné, ale účasť dosť nízka. Na štart sa postavila približne tridsiatka pretekárov zo Slovenska, Maďarska, Česka a Rakúska.

Časový harmonogram bol tradičný. V sobotu boli na pláne zahrievacie kolo a dva kvalifikačné tréningy a v nedeľu jeden tréning a finálové jazdy v každej kategórií. Tunajšia trať je dlhá 1000 metrov s výhľadom na servis, rovnako, ako je tomu aj na Dargove. Navyše trať vidno z hlavnej cesty, takže je jednoducho prístupná divákom.

Ak nazrieme do jednotlivých kategórií, takto vyzerali ich výsledky:

Touring Autocross 1600
V skupine sa stretlo 5 podobných vozidiel – 2 Škody Felicia, 2 Seaty Ibiza a jeden Fiat Punto. Súboje boli celkom pekné, ale už v kvalifikácii bolo vidieť prevahu zelenej Škodovky Martina Tokára, ktorý aj absolútne zvíťazil. Pekné výkony podával aj Jozef Borik na Seate, ktorý porazil svojho večného súpera Vlada Maršalu.

Buggy 1600
Tu naozaj nebolo o čom. Jednoznačné prvé miesto patrilo Dušanovi Králikovi na Crosscar ZZR pred druhým Marcom Gerhartlom na Suzuki Buggy a tretím Romanom Brožekom na Seate Buggy.

SuperBuggy
Aj tu to bolo jednoznačné pre Károlyho Abraháma na Forde Buggy. A na ďalších priečkach dorazili jeho maďarskí kolegovia a to József Klenáncz a Richard Tóth.

Touring Autocross
Veľké súboje predvádzali Braňo Adamík na Mitsubishi, Norbert Dreisig na VW Golf a Zion Gabay na Mitsubishi.

H1
V tejto klasifikácii sa bojovalo vo veľkom. Šurmanekovci na Cliu i Punte, ale aj Laco Vatra na Brave a István Sarai na Lade prevádzali skvelé výkony. Najrýchlejšia sa napokon ukázala Lada 2101 maďarského jazdca.

H2
Tu sa očakával za najväčšieho adepta na víťazstvo Adrián Žilik, ale táto trať mu zrejme nesedelo, lebo jeho výkon bol dosť slabý. Víťazstvo si prekvapivo vybojoval Alexander Štefuca na rýchlom VW Polo, ktoré kedysi ovládal Stanley Korytár.