Igor Drotár: Štrajkujúca technika na Hustopečiach

0
724
Igora Drotára na víkendovej Rally Hustopeče vyradilo chybné radenie. Po odstúpení na Tatrách nasledovalo odstúpenie v Hustopečiach, opäť z technických príčin. Do konca sezóny však ostáva ešte niekoľko pokusov.

Motoristický šport je už raz taký: má víťazov aj porazených a ešte množstvo tých, ktorých zradí technika. Májová Rally Tatry vyradila Igora z bojov o body prakticky na začiatku, kvôli chybnému palivovému čerpadlu na Forde Fieste R5. Rally Hustopeče nedopriala šťastie mnohým – tiež profesionálnym českým posádkam. Igor Drotár so spolujazdcom Imrichom Ferenczom dostanú ďalšiu šancu o necelý mesiac v Lubeníku.

Igor Drotár: „Pred Hustopečami vymenili mechanici chybné palivové čerpadlo, pre ktoré sme odstúpili z nedávnej Rally Tatry. Auto otestovali, no zistilo sa, že má stále nejaký problém. Pustili sa teda do práce, až napokon objavili dierku na jednej z palivových hadíc. Problém za 56 eur, ktorý sa vyriešil. Auto pripravili, ako sa len dalo. Na shakedowne som sa rozbehol a po nejakých dvoch kilometroch sa objavil problém s radením, kedy mi haprovalo radenie z piateho na štvrtý prevodový stupeň. Niekedy zaradilo, inokedy nie… Auto prekontrolovali a nezistil sa žiaden evidentný problém. Na prvej skúške v piatok sa tento problém so štvorkou objavil znovu. Všetky ostatné stupne radilo perfektne, okrem „päť do štyri“. Problém sa vyskytol vo vyše polovici prípadov počas rýchlostnej skúšky, čo nás znepokojovalo a viac sme sa sústredili na problém, než na dobrý výsledný čas. Takto sa nedalo pretekať…

Podvozkovo i motoricky inak auto fungovalo skvelo. Ak si uvedomíme, že aj veľké továrenské tímy WRC mávajú na Majstrovstvách sveta technické problémy, tak nás tie naše poruchy nemôžu veľmi prekvapiť. Napokon, aj o tom je motoristický šport. Hustopeče kvôli technike nedokončilo množstvo skvelých, i polotovárenských posádok. Nikdy to nepoteší a nám predovšetkým stále chýbajú cenné ostré kilometre v novom aute. To je na tom asi najhoršie. V noci sa problém pocitovo ešte znásobil – do vláseniek sa nedalo poriadne brzdiť, ani sa ďalej rozbiehať. Nevedeli sme to opraviť, chýbala rezervná prevodovka. Ostávalo len ísť ďalej s pokazeným autom, no to by nebolo na nič dobré. Preto sme po prvej nočnej skúške auto definitívne odparkovali.“

Rally Lubeník je na programe 13. a 14. júla, no ešte predtým uvidíme prešovského matadora Igora na pretekoch do vrchu. Dejiskom bude známa Pezinská Baba 7. a 8. júla.

© Drotár Autošport
Foto: © autosportfoto.sk