Igor Drotár: Z domáceho Prešova na rakúsky Rechberg

0
1327
Uplynulý víkend zažilo mesto Prešov a jeho okolie úvodné podujatie Majstrovstiev Slovenska v rely. Do najvyššej triedy 2 sa opäť raz postavil aj domáci nestarnúci hrdina Igor Drotár. So sebou priniesol hneď niekoľko noviniek.

Igor zanechal Škodu Fabia R5 a tento rok štartuje za volantom Fordu Fiesta R5 na pneumatikách Hankook. Nový je aj spolujazdec – Tomáša Plachého nahradil Imrich „Miňo“ Ferencz. O techniku sa stará český tím Profiko, ktorý Igorovi pripravuje aj Škodu Fabia DTRi na Majstrovstvách Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu (MSR PAV). Tie štartujú už tento víkend na slávnom Rechbergrennen v rakúskych Alpách.

Skvelý výber tratí 24. Rally Prešov a nanajvýš priaznivé počasie prispelo atmosfére úvodného podujatia sezóny MSR v rely, ktorá sa tento rok pôjde výhradne na východnom Slovensku a na Morave (Hustopeče).

O svojej domácej súťaži Igor povedal: „Na Prešov som sa veľmi tešil z viacerých dôvodov: nové auto, nový spolujazdec, nové pneumatiky. Čakali nás krásne, no veľmi náročné trate a tvrdá konkurencia. Veď napokon prví traja – štyria jazdci sú skutoční profesionáli a držať s nimi krok, aj vzhľadom na vekový rozdiel, je peknou výzvou. Znamenalo to aj zodpovednú prípravu. Chceli sme absolvovať skúšobnú Rally Eger, čo nevyšlo z objektívnych príčin, a preto bol Prešov tou prvou školou.

Mal som pred súťažou krátky test, ktorý naznačil pozitívny smer. Predpokladal som, že skončím niekde na 4. až 6. mieste, preto sa z konečného 6. miesta veľmi teším. Potešilo nás tiež výborné počasie a množstvo fanúšikov. Po jazdeckej stránke vieme, kde máme rezervy, no potrebujeme viac kilometrov za volantom. Spolupráca s Miňom sa ukázala ako veľmi dobrá, musím ho pochváliť: pracuje výborne a zodpovedne pristupuje k rozpisu, aj k technickej stránke auta. Pocitovo nám to v kokpite hrá veľmi dobre, i keď tentokrát sme mali výhodu domáceho prostredia. No rozpis je vždy dôležitý. Aj preto chceme ísť pred Rally Tatry ešte na Rally Vyškov – tam to nepoznáme a šlo by tak o dôležitý spoločný test.“

Ako by Igor porovnal minuloročnú Fabiu s Fiestou, ktorá je však o rok staršia, než R5 z Mladej Boleslavi? A čo hovorí na obutie Hankook? Igor Drotár: „Z toho, čo som zatiaľ skúsil, môžem skonštatovať hneď niekoľko skutočností: Škoda Fabia R5 mi pripadá taká vzdorovitá a nervózna, no dá sa s ňou ísť veľmi rýchlo. Ford je pokojnejší, pokornejší a lepšie sa v ňom cítim. Toto auto chce so mnou podať nejaký výkon, a aj keď ho neviem naplno využiť, veľa odpúšťa. Cítil som tiež rozdiel v mechanike riadenia – Fabia to má akosi lepšie, volant Fordu je z nejakého dôvodu „umelejší“.

Ďalší rozdiel je v ručnej brzde a v sile, ktorú človek vynaloží, aby fungovala: vo Fabii netrebalo až takú silu na jej aktiváciu, kdežto pri Forde musíte na páku vyvinúť poriadny tlak. Avšak v radení rýchlostí je Ford naopak ľahší – Fabia si pýta väčšiu silu. Pri brzdení je Fiesta z môjho pohľadu zatiaľ účinnejšia, i keď som brzdy nevyužil ešte naplno. Pneumatiky Hankook som šiel po prvýkrát a to zatiaľ ako jediný v štartovom poli. Môžem s čistým svedomím povedať, že nie je diametrálne odlišný od konkurenčných značiek. Nestraší a dobre drží stopu.“

Je čas výjsť z relyovej stopy a presedlať na kopcovú: tento víkend začne Igor Drotár obhajobu minuloročného titulu Majstra Slovenska triedy E1 v MSR PAV. Dejiskom je už tradične rakúsky kopec Rechberg. Slovo má opäť prešovský matador: „Pred ďalšou Rally Tatry koncom mája ma čaká šnúra kopcových pretekov. Musím sa tak preorientovať na úplne iné vozidlo, ktoré je po zime skutočne nové a samozrejme o dosť výkonnejšie, než relyové auto. Je začiatok sezóny, rozjazdíme sa a bude to, verím, skvelé. Trať Rechbergu je nádherná a sú to najväčšie preteky Majstrovstiev Európy. Každoročne sa tam schádza okolo 200 áut. Čaká nás opäť skvelá atmosféra, špičkové autá, jazdci a tisíce divákov. Verím, že zlomím smolu minulých ročníkov na týchto pretekoch. Škoda Fabia DTRi sa ukázala už na teste v Brne ako konkurencieschopná. Verím, že rovnako skvele bude fungovať aj v Rakúsku,“ dodáva Igor na záver.

Copyright © Drotár Autošport