L Racing zaútočí na kopec v Ožďanoch

0
1239
Oždianske serpentíny patria k najkratším pretekom a tratiam Majstrovstiev Slovenska pretekov automobilov do vrchu (MSR PAV). Každý rok tu bojujú o zlomky sekúnd, body a víťazstvá i jazdci tímu L Racing.

Minuloročné Oždianske serpentíny usporiadateľ najprv zrušil. Neskôr, za pomoci tímu L Racing, sa podujatie vrátilo ako posledné preteky MSR PAV 2017. Kopec o dĺžke 2850 m sa nachádza na starej ceste z obce Ožďany do Rimavskej Soboty. Navonok nenápadné Ožďany majú kaštieľ, pekný kostol, narodila sa tu Levočská biela pani a miestne lýceum navštevovali Ján Chalupka i Ján Botto. Ich kopec síce nedisponuje nejakou dĺžkou, ani množstvom zákrut, no vyznačuje sa svojou technickou náročnosťou. Rýchly úvod v obci so sériou retardérov striedajú zákruty s meniacim sa polomerom, kde každá chyba znamená prakticky definitívnu, nedostihnuteľnú stratu v cieli.

Preteky sa tentokrát uskutočnia vo svojom zvyčajnom termíne s tradične horúcim počasím. Horúce budú aj samotné jazdy, keďže takmer každý špičkový tím priniesol pre túto sezónu vynovené auto. Po skúsenostiach predošlých troch podujatí sezóny sa dá predpokladať, že absolútne traťové rekordy budú padať aj teraz.

Postarať by sa o to mohol napríklad Věroslav Cvrček ml., ktorý je hlavnou zbraňou tímu L Racing v pretekoch do vrchu, v triede E1. S vozidlom Škoda Fabia RS2000 si už vyjazdil niekoľko skvelých výsledkov a je jedným z hlavných favoritov na tohtoročný majstrovský titul. Minulý rok preňho skončili Ožďany druhým miestom a tiež vypadnutím, tri zákruty pred úplným koncom.

Denis Pavlík je už stálicou tímu L Racing na MSR PAV a Ožďany mu minulý rok pridelili niekoľko titulov, i keď ten hlavný v triede A mu ušiel po vlastnej chybe. Tak ako vtedy, aj tento rok štartuje za volantom Peugeotu 208 VTi R2 v triede A.

Chýbať by tradične nemal ani šéf tímu Ján Lipták, za volantom špeciálu Subaru Impreza. Minulý rok tu vyhral po oba dni v triedach A. Tento rok mu pôjde o body v najsilnejšej triede E1. Napriek pracovnej vyťaženosti by sa mal ukázať opäť aj spolumanažér tímu Peter Lipták s Mitsubishi Lancer EVO IX.

Ján Lipták: „Oždianske serpentíny patria k tým náročnejším pretekom, a to hlavne kvôli technickým prejazdom zákrut a tiež zvyčajne horúcim počasím. V triedach E1 aj A máme slušne rozbehnutú sezónu a verím, že sa bude dariť všetkým. Konkurencia nespí a je silná, treba byť na to pripravený.“

Oždianske serpentíny 2018 ponúknu dva samostatné pretekárske dni, a to už teraz – 9. a 10. júna.