Neuville bojuje o titul zubami nechtami

0
927
Šotolinovo kamenisté trate na Rally Italia Sardegna prinášajú každoročne veľa napätia a adrenalínu. Poradie sa často mení, tí prví v poradí doplácajú na nevyjazdený „terén“ a tí úvodom najrýchlejší padajú smerom dole. Aj takto náročná je rally na Sardínii.

Až 20 rýchlostných skúšok rozdelených do troch etáp mali na trati dlhej 314 kilometrov absolvovať posádky WRC, WRC2 i WRC3. V každej kategórii sa očakávali veľké súboje. Veď vo WRC sa do čela prebojoval Thierry Neuville, ktorého sa ale Ogier pevne držal a nechcel na neho stratiť žiadne body. Belgičan však vyhral v Portugalsku a chcel sa rýchlemu Francúzovi vzdialiť a vyhrať aj na Sardínii. Vo WRC2 viedol Pontus Tidemand. Tu ho mal však nahradiť Jan Kopecký, ktorý potreboval zabojovať o nejaké body a priblížiť sa k Tidemandovi. Nuž a vo WRC3 boli súboje taktiež vyrovnané a to až medzi trojicou jazdcov – Bergkvistom, Radstromom a Franceschim.

Foto: Z.Frývaldská

Ittiri Arena Show – obrovská účasť divákov, skandovanie, priame súboje na trati, boje o desatinky sekúnd. Keďže sme tam minulý rok nahliadli, vieme o čom hovoríme a píšeme. Fakt sme sa bavili a mohli bezstarostne kričať mená svojich obľúbencov. Štartovné poradie bolo samozrejme opačné, takže na tých najrýchlejších si bolo treba počkať. Minulý rok v súboji Ogier a Neuville vyhral mladší, tentokrát to bol ten starší. Rozdiely však boli maličké, veď čo by sme na dvoch ostrých kilometroch mohli očakávať.

Ozajstné preteky sa začali v piatok ráno. Výborne vyštartovali Mikkelsen s Jaegerom a Ostberg s Eriksenom. Naopak veľmi zlý štart mali Evans s Barrittom, ktorí zrejme trafili kameň a vylomili zavesenie kolesa. Tento problém dokázali ako tak vyriešiť a v súťaži mohli pokračovať. Až do piatej skúšky sa nič zvláštneho nedialo. Vo vedení bol naďalej Mikkelsen nasledovaný Neuvillom, Tänakom, Suninenom a Ogierom. Po servisnej prestávke došlo k veľkým zmenám. Šiestu rýchlostnú skúšku vyhrali s veľkým náskokom Ogier s Ingrassiom a z ničoho nič sa posunuli na vedúcu pozíciu. Neuville mal hodiny, Mikkelsen problémy s motorom, kvôli ktorým musel aj odstúpiť a tí neskôr narodení bojovali s podmienkami na trati (Breen, Lappi, Suninen, Paddon). Poradie sa opäť menilo v záverečnej piatkovej skúške, keď Suninen nechcene zaparkoval ďaleko mimo trate a Tänak si pri tvrdom dopade rozbil chladič. Obaja odstúpili a dali tak šancu ďalším posádkam. Poradie na konci etapy vyzeralo takto: 1. Ogier, 2. Neuville, 3. Latvala, 4. Lappi, 5. Ostberg.

Foto: Z.Frývaldská

Rozdiel medzi Ogierom a Neuvillom sa na začiatku soboty nemenil, resp. hýbal sa stále okolo 20 sekúnd. Do bojov sa vrátili všetci traja odstúpení, ale ich strata na prvú desiatku bola dosť vysoká. Tänak a Suninen sa nachádzali na 18. resp. 20. mieste a Mikkelsen na 26. mieste. Najlepší z nich bol Estónec, ktorý sa skvelou jazdou v závere soboty prepracoval na deviatu priečku. Dariť sa začalo aj Neuvillovi s Gilsoulom, ktorí svoju stratu na Ogiera znížili na 4 sekundy. Lappi sa vďaka Latvalovym technickým problémom prepracoval na tretiu priečku a to s minútovým náskokom na Paddona.

Rozhodnúť o celkovom poradí mala tretia súťažná etapa. Bolo jasné, že Ogier musí zmeniť svoju tradičnú dochádzaciu taktiku a pridať svoje tempo. Mladý ambiciózny Belgičan sa mu neustále približoval a jeho strata sa postupne znižovala z 3,9 na 3,1; 1,3 a 0,8 sekúnd. Rozhodnúť mala posledná skúška. Práve tu sa Neuville s Gilsoulom dostali na prvé miesto a zvíťazili s náskokom 0,7 sekúnd. Navyše si odniesli aj maximálny počet piatich bodov z vyhranej power stage. Druhé miesto získali Ogier s Ingrassiom, tretie Lappi s Fermom, štvrté Paddon s Marshallom a piate Ostberg s Eriksenom. Na výbornej ôsmej priečke došli do cieľa Jan Kopecký s Pavlom Dreslerom, čím vyhrali v kategórii WRC2.

Foto: Z.Frývaldská

Neuville:
Vedeli sme, že tohto súboja musíme dať všetko, čo máme. Bol to fantastický súboj. Veľmi si ceníme toto víťazstvo a ďakujeme tímu za prípravu skvelého auta. Byť v čele šampionátu nám dáva neuveriteľnú motiváciu do druhej polovice sezóny.

scoo