O víťazovi MTE Cup 2016 rozhodne Jahodná

0
746
Amatérsky seriál MTE Cup čoraz viac zvyšuje svoju kvalitu a to výberom stále zaujímavejších tratí, precíznejšou organizáciou i dobrou „skladbou“ štartujúcich. V tomto roku tvorí seriál až deväť podujatí v blízkosti Košíc, z ktorých už máme osem za sebou. O absolútnom víťazovi sa rozhodne až na poslednej súťaži začiatkom novembra.

V priebehu septembra a októbra mal seriál MTE Cup dve zastávky. Jednu v Parku Anička v Košiciach a druhú pri obci Gyňov. Westlake Race Anička sa uskutočnili 17. septembra 2016 a to pod záštitou starostu MČ Košice Sever, Mariána Gaja. Organizátorom bol už tradične tím PD Autosport, ktorý sa opäť postaral o skvelé preteky s výbornou atmosférou. Na asfaltovú trať si tentokrát trúflo vyše 90 pretekárov, ktorí sa predstavili na svojich súťažných, niektorí i na svojich súkromných vozidlách. Ale o tom tento seriál je, má zvyšovať bezpečnosť na cestách a naučiť jazdcov ovládať svoje auto na uzavretej trati.

Diváci si na trati mohli užiť niekoľko silných vozidiel Mitsubishi či Subaru. Nechýbali efektné a rýchle „zadokolky“ BMW a Lada a mnoho ďalších áut, takmer z každej automobilky. O najrýchlejšie časy sa počas celého dňa staral Marek Pazderák, ktorý po prvých troch súťažiach vymenil svoju Ladu za Mitsubishi a od vtedy doháňa stratené body, ktoré si uchmatol Peter Vaško. Vďaka víťazstvu na Aničke sa Vaškovi priblížil už len na tri body, čo ešte určite zdramatizuje samotný záver. Druhé miesto si na tejto trati dokázal vybojovať Patrik Kecer na svojom Peugeote 306, čím mnohých prekvapil. Jazdcovi pravdepodobne mimoriadne „sadla“ technická trať s viacerými retardérmi. Tretie miesto získal spomínaný Vaško. Keďže preteky boli zaradené aj do Majstrovstiev Slovenska v automobilovom slalome, Pazderákovi patrí aj plný počet bodov do „samšovej“ tabuľky. V slalome ho na druhom mieste doplnil Alexander Baffy a na treťom mieste Peter Danielis.

Po trojtýždňovej prestávke sa jazdci a posádky MTE Cup presunuli ku obci Gyňov, kde ich čakala staronová rýchlostná skúška na asfaltovo-betónovom povrchu. Preteky sa tu dlho nekonali kvôli tomu, že počas roka je tu vyhlásené ochranné pásmo vtákov a mnohí pretekári sem chodili trénovať. Po šiestich rokoch sa však organizátorom podarilo oživiť túto súťaž a pripraviť lesnú rýchlostnú skúšku. Chladný vzduch a len občasné lúče slnka spôsobili, že asfalt bol v jednej časti suchý a v druhej časti mokrý. Neznáma trať pre mnohých nováčikov i počasie sa napokon postaralo o to, že mnoho jazdcov sa dostalo mimo trate. OdTiaľ však vedeli – niekedy svojpomocne, niekedy za pomoci divákov, vyjsť a pokračovať. Takéto šťastie nemal iba jeden jazdec – František Eperješi, ktorý svoj Škoda Favorit zaparkoval pod úroveň vozovky. Na jeho vytiahnutie bola potrebná hydraulická ruka. Pretekárovi sa nič nestalo a bez väčšieho poškodenia vyzeralo aj jeho vozidlo.

Neuveriteľné časy na tejto krátkej trati dokázal zajazdiť Marek Pazderák, ktorý sa v dvoch jazdách dostal aj pod hranicu 1 minúta a 10 sekúnd. Raz sa to podarilo aj jeho súperovi Petrovi Vaškovi, avšak celková strata desiatich sekúnd pre neho znamenala až druhé miesto. Plný počet bodov Pazderákovi opäť znížil jeho bodovú stratu, resp. vyrovnal dosiahnutý bodový zisk Vaška a obaja jazdci sa pred posledným podujatím delia o prvé miesto. Tretiu priečku si v Gyňove vyjazdil Peter Šmelko na Subaru Impreza. Výborné umiestnenia, piate a šieste miesto v absolútnom poradí, obsadili bratia Pavol a Štefan Spišákovci a to aj napriek nevýhode zadného náhonu. Podľa všetkého však túto nevýhodu dokázali využiť vo svoj prospech.

Vysoko vo výsledkovej listine, na jedenástom mieste, sa nachádza aj Ladislav Rišpán štartujúci na Suzuki Swift s pohonom 4×4. Zaujímavosťou je aj to, že oproti výsledkom z Aničky, vyhrali svoju kategóriu na oboch pretekoch, len traja jazdci a to Marek Pazderák (PD4), Patrik Kecer (PD3) a Adrián Šimko (PD9-junior).

Poslednou súťažou MTE Cup 2016 bude 5. novembra ďalšia novinka v kalendári, ktorou je West Lake Rally Jahodná. Až tam sa rozhodne o absolútnom víťazovi celého seriálu.

Zdenka Tamášová

Tento článok ste si mohli prečítať v čísle 10/2018 Rally-Sports magazine.