Poliak Grzegorz Grzyb po tretí raz víťazom Rallye Tatry!

0
710

Nepatrný rozdiel 0,7 sekundy určil po 101 ostrých kilometroch rýchlostných skúšok víťaza 44. ročníka Rallye Tatry 2017, tretej súťaže tohtoročného seriálu Majstrovstiev Slovenska v rally. Z víťazstva sa raduje posádka Rufa Šport v zložení Grzegorz Grzyb/Boguslav Browinski na vozidle Škoda Fabia R5. Pre poľského jazdca ide o tretiu výhru pod Tatrami, keď nadviazal na predchádzajúce výhry v rokoch 2008 a 2015. Na druhom mieste skončila Slovensko-česká posádka Martin Koči/Filip Schovánek (Škoda Fabia R5) z tímu Styllex motorsport, ktorá sa dostala do vedenia v slovenskom šampionáte. Tretiu priečku vybojovali obhajcovia minuloročného víťazstva Tomáš Ondrej/Adam Gömöri na vozidle Škoda Fabia WRC, keď na víťazného Grzyba stratili 15,0 sekúnd.

Aktuálny ročník Rallye Tatry mal úspešný priebeh a počas dvoch dní ju sledovali tisíce divákov. Poľský jazdec sa dostal do vedenia po druhej rýchlostnej skúške a vedúcu pozíciu neopustil až do konca súťaže. „Som veľmi rád, že sa nám podarilo vyhrať a získať hetrik. Na autogramiáde som sedel vedľa Lea Pavlíka, ktorý tu tiež trikrát vyhral. Našťastie ešte nie som taký starý, možno ho ešte prekonám. Na predchádzajúcich dvoch podujatiach prebiehajúcej sezóny sme mali tento rok smolu alebo nejaké problémy. Konečne sa to zlomilo a vyhrali sme. Bitka o titul je stále otvorená a konkurencia veľká, do ďalších pretekov to bude náročné. Vyhrali sme o malý časový rozdiel, čo je veľké šťastie, ale taká je rely,“ povedal sympatický poľský jazdec.

Krok s ním držal najmä Martin Koči a bol to dramatický súboj až do posledného metra záverečnej rýchlostnej skúšky v Bystrom. Nakoniec o víťazovi rozhodlo len 0,7 sekundy. „Bola to pre nás veľmi dobrá súťaž a veľmi sme si ju užili. Každopádne časový rozdiel veľmi mrzí. Berieme to pozitívne hlavne z pohľadu získaných bodov. Získali sme veľa bodov do šampionátu, z čoho mám radosť, priebežne sme na prvej priečke. Skúšky tu boli náročné, ale zároveň krásne. Myslím, že z úvodných troch súťaží majstrovstiev Slovenska bola Rallye Tatry jednoznačne najťažšia. Sú to dvojdňové preteky, takže je to únavné a rád si pred ďalšou súťažou oddýchnem,“ povedal Martin Koči v cieli.

O čelné priečky bojoval aj Tomáš Ondrej, po mestskom nočnom okruhu preskočil úradujúceho slovenského šampióna Pavla Valouška (Ford Fiesta R5) z Českej republiky. Populárny Srnka začal sťahovať počas sobotňajšieho dopoludnia stratu, však z bronzovej pozície sa neodpútal. „Teší ma, že sme aj napriek všetkým problémom obsadili tretiu priečku. Sklamaní sme hlavne z prvého dňa, pretože sa nám nedarilo a tam sme nabrali 18-sekundovú stratu. Druhý deň už bol fajn. Keby nebolo úvodného dňa, tak by sme bojovali aj o celkové víťazstvo. Dúfam, že sa nám podarí ďalšia súťaž v Hustopečiach a dokončíme s týmto autom celú sezónu,“ upresnil Tomáš Ondrej.

Štvrtý skončil Pavel Valoušek, ktorý sa v piatok boril s problémami bŕzd, piaty došiel Mattias Adielsson zo Švédska a šiesty Vlastimil Majerčák (všetci Ford Fiesta R5). Náročnú súťaž dokončilo v rámci slovenského šampionátu 33 posádok z pôvodného počtu 49 na štarte. Z popredných posádok kvôli technickým problémom nedokončili preteky Peter Deák (Mitsubishi Lancer EVO IX) a Tomáš Fusko (Peugeot 208 VTI R2). Najrýchlejšiu dvojkolku mal Slawomir Strychalski z Poľska na vozidle Nissan 350Z, domáci Tomáš Fusko odstúpil v závere súťaže kvôli odpadnutému kolesu.

Rallye Tatry boli aj tretím dielom Tatranskom-Valašského pohára v rally, ktorý začal pri Valašskej rally vo Valašskom Meziříčí. Z víťazstva sa raduje česká posádka Lukáš Matěna/Lukáš Hlaváč, druhá skončila slovensko-česká dvojica Richard Pravda/Ondřej Krajča (všetci Mitsubishi Lancer EVO IX) a tretia ďalšia česká dvojica Jiří Pohlídal/Vladimír Machoň (Nissan Micra).

Konečné poradie 44. RALLYE TATRY 2017
1.Grzyb/Browinski (POL, Škoda Fabia R5) 52:32,4 min
2. Koči/Schovánek (SVK/CZE, Škoda Fabia R5) + 0,7 s
3. Ondrej/Gömöri (SVK, Škoda Fabia WRC) + 15,0 s
4. Valoušek/Havelková (CZE, Ford Fiesta R5) + 42,7 s
5. Adielsson/Johansson (SWE, Ford Fiesta R5) + 1:06,7 min
6. Majerčák/Vejačková (SVK, Ford Fiesta R5) + 1:15,4 min
7. Drotár/Plachý (SVK/CZE, Škoda Fabia R5) + 2:44,9 min
8. Kukučka/Vejačka (SVK, Ford Fiesta R5) + 3:07,6 min
9. Gavlák/Horniaček (SVK, Mitsubishi Lancer EVO IX) + 3:23,9 min
10. Német/Szegö (HUN, Ford Fiesta R5) + 4:43,1 min

Roman ORDELT
tlačový tajomník