SK DER Rally Team: Trebišov priniesol veľa prekvapení

0
1927
Ak je niečo zlé, treba kritizovať, lebo iba tak sa to môže zlepšiť. Ale ak sa niečo ozaj podarí, treba chváliť. A v tomto prípade je chvála ozaj na mieste. 2. ročník DeutschMann Rallye Trebišov by mohola byť ukážkou, alebo až akousi mustrou, pre všetky súťaže Majstrovstiev Slovenska v rely. Výborná organizácia, bohatý sprievodný program, náročné rýchlostné skúšky, kopec inovácií a nápadov. Ale rozmeňme si to na drobné.

Umiestnenie servisu v tesnej blízkosti riaditeľstva rely je veľkým uľahčením pre všetkých zúčastnených, či už posádky alebo organizátorov. Je jasné, že podmienky to nie vždy dovolia, ale ak je to čo i len trochu možné, týmto smerom by sa to malo uberať. Z pohľadu posádok je dôležitý aj výber rýchlostných skúšok a ich zabezpečenie organizátormi. Je pravdou, že tie trebišovské boli náročné, ale ak by boli ľahké, mohli by nám všetkým hovoriť „futbalisti“ a nie „relysti“. Je na každom, akým spôsobom sa s touto situáciou popasuje, lebo podmienky sú pre všetkých rovnaké.

„Prezentačný balíček“ pre jednotlivé prihlásené posádky bol veľmi príjemným prekvapením. Áno, vieme, že je to finančne náročné. Stabilný partner podujatia však dokáže aj v tomto smere nastaviť latku ozaj úplne inde. Nápad s podpisovými kartami všetkých posádok získava 11 z 10-tich možných bodov. Výborné. Program na námestí rovnako prilákal stovky divákov. Mestský okruh, aj keď nebol extra dlhý, priblížil rely aj tým, ktorí by sa nevybrali na rýchlostnú skúšku niekde do lesa. Dnes nie, v budúcnosti možno áno. Všetky tieto veľké aj malé veci a inovácie vytvorili jeden nádhernú súťaž, za ktorú v mene celého SK DER Rally Teamu srdečne ďakujem.

V tímových farbách sa do Trebišova prišli ukázať hneď tri posádky, bojujúce v rôznych triedach. Hlavným želiezkom v ohni bolo Mitsubishi Lancer Evolution IX s posádkou Jožko Béreš ml. – Luki Šintal, ktorí majú výborne vykročené k majstrovskému titulu triedy 3. Vyhrávať bitky však neznamená vyhrať celú vojnu, hlavne ak čísla ukazujú, že všetko je otvorené. Piatková mestská časovka potešila a chalani šli spať s náskokom 2,2 sekundy na bratov Lapdavských a takmer 4 sekundami na Tomáša Končeného. Prekvapenie prišlo hneď ráno. Rýchlostná skúška Izra otvorila prvú sekciu a Ďodi stratil viac ako 12 sekúnd. A to bez chyby, bez vybehnutia z trate, proste bez toho, aby vedel tento výsledok niečomu pripísať. Opakovanie bolo aj na RS Rákoš. Strata bola 3,1 sekundy, celková sa však vyšplhala na 11,4 sekúnd.

Tretiu RS prvej sekcie už vyhrali naši a stiahli stratu o 2,1 sekundy. Tomáš Konečný predviedol výborný výkon opäť na Izre, tento krát však získal k dobru 3,5 sekundy. Šťastena sa k Jožkovi a Lukášovi priklonila na šiestom meranom úseku – Rákoš 2. Dva defekty sú veľké sústo aj pre takého jazdca, akým je Tomáš Konečný. 1 minúta, 22 sekúnd a 8 desatín. To bol náskok, ktorý Ďodi získal pred servisom, po ktorom nasledovala druhá sobotná sekcia. Posúdenie možného aj nemožného ukázalo, že ak sa nič nestane, posledné štyri merané úseky sú jednoducho príliš krátke na to, aby sa z Trebišova nebrali „plné body“. Chalani stavili na istotu, z čoho vyšli dve prvé a dve druhé miesta z rýchlostných skúšok poslednej sekcie. DeutschMann Rallye Trebišov tak priniesla ďalšie víťazstvo a posunula SK DER Rally Team o krôčik bližšie k majstrovskému titulu.

Druhou dvojicou, ktorá si trúfala zamiešať celkové poradie, bol Roman Odložilík navigovaný Martinom Turečekom na Forde Fiesta R5. „Mesto“ sa celkom vydarilo a tak sa na sobotný štart postavili z tretieho miesta absolútneho poradia, s minimálnou stratou na Grzyba a Kočího. Až 20 miesto v prvom meranom úseku druhého dňa nezodpovedalo ambíciám tejto posádky a SK DER-áci vedeli, že niekde je problém. Padnutá hadica z turba bola dôvodom, prečo Fiesta nepokračovala v boji o najlepšie časy. Roman s Martinom odstúpili po druhej rýchlostnej skúške.

Problémy sa nevyhli ani tretej posádke. Mazda 323 4WD síce štartovala v triede HK2, ale „Apú“ Jozef Béreš s Vojtom Bačinským mali v pláne naháňať všetko a všetkých. Palivové čerpadlo však nemalo tlak, ale aj napriek tomu došlo auto do cieľa. Sám Béreš senior sa s úsmevom na tvári čudoval, že akým spôsobom vlastne auto ešte funguje. Odmenou za ich vytrvalosť a výdrž bola cieľová rampa na námestí a 20 miesto absolútneho poradia.

Čo na záver? Celý SK DER Rally Team sa podpisuje pod to, že Tomáš Konečný s Matúšom Lejkom si zaslúžia uznanie za pekné výkony a vyrovnaný súboj na trati. Rovnako sa celý tím teší z úspechu bratov Lapdavských, ktorí sa nevzdávajú aj napriek obrovským problémom s technikou počas celej sezóny. Tretie miesto v triede 3 je pekným poďakovaním a rovnako tak motiváciou do ďalších bojov.

My by sme Vás chceli pozvať na záverečný podnik rely sezóny na Slovensku, ktorý sa uskutoční 19. – 21. 10. pod názvom 44. Rally Košice. Keďže sa jedná o dvojdňovú, samostatne bodovanú súťaž, boj o titul bude ešte zaujímavý. Tešíme sa na Vašu podporu. A nezabudnite: „NO BÉREŠ, NO FUN“.

Peter Baran, SK DER Rally Team