Slovenský rally šampionát vo svojom závere 2/3

0
964

Titul v Majstrovstvách Slovenska v rally padol v tomto roku do rúk poľskej posádky Grzegorz Grzyb – Robert Hundla (Daniel Siatkowski). Dvojica si na svoje konto pripísala tri z deviatich etapových víťazstiev (Rally Miskolc II, Rally Prešov, Rally Lubeník), 21 prvých miest v rýchlostných skúškach a celkovo 161 bodov. Absolútne víťazstvo získala aj napriek tomu, že na Rally Košice neštartovala a v Rzeszowe došla do cieľa iba v jeden súťažný deň. Najviac bodov však nazbierali stálice slovenského šampionátu, Igor Drotár s Vladom Bánocim, no po škrtnutí dvoch najhorších výsledkov sa prepadli na druhú pozíciu. Skvelé tretie miesto absolútneho poradia, čiže postup až o 9 miest oproti sezónam 2013 i 2012, si vyjazdili Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom (Robertom Müllerom). Víťazstvá v etapách získali okrem Grzyba s Hundlom aj dvojice András Hadik – Krisztián Kertész (Rally Miskolc I), Maciej Rzeznik – Przemyslaw Mazur (Rajd Rzeszowski I, II), Norbert Herczig – Igor Bacigál (Rally Košice I, II) a Jozef Béreš ml. – Zoltán Répás (Rallye Tatry). Posledný menovaný jazdec bol teda jediným Slovákom, ktorý si na svoje konto pripísal etapové víťazstvo, resp. vyhral podujatie MSR.

„Najplnšou“ triedou v rámci posádok bodujúcich do MSR bola v sezóne 2014 trieda 2, do ktorej bolo zaradených 14 posádok. Od začiatku sezóny sa v nej najviac darilo Grzybovi. Ešte v Miskolci viedol vyrovnaný súboj s Hadikom, no ten na ďalších podujatiach nedošiel do cieľa, resp. vôbec neštartoval, a tak bolo rozhodnuté. Veľmi pekné výkony predviedli aj Pavel Valoušek, Norbert Herczig či Maciej Rzeznik, no nikto z nich neabsolvoval celý šampionát a body tak „zhrabla“ konkurencia.

V silných 11-tkach sa z prvého miesta tešia Igor Drotár s Vladom Bánocim, ktorých po celú sezónu prenasledovali a raz dokonca aj predbehli Tomáš Kukučka s Marekom Podobníkom. V tejto triede odštartovali aj Michal Kidawa, Karel Trněný a Ľubomír Tenkl, avšak absolvovali len dva, resp. jedno podujatie.

So skvelými výsledkami odštartovali sezónu 2014 Vlasto Majerčák s Marcelom Kollárikom. V triede 3 viedli po prvých štyroch súťažiach s veľkým náskokom a aj keď ich neskôr postretli viaceré technické problémy, v súboji o titul nenašli premožiteľa. Veľký návrat na súťažné trate zaznamenal Tibor Cserhalmi, ktorý sa predstavil so svojím spolujazdcom Petrom Vejačkom na Subaru Impreza. Posádka však odštartovala len na štyroch podujatiach, z toho na jednom havarovala a v Tatrách bola klasifikovaná v inej triede. Výsledky z Košíc, kde získala plný počet bodov potvrdili, že prešovský obľúbenec „Tibi“ je stále vo forme a budúcu sezónu môže mimoriadne ohroziť konkurenciu. Veľký postup až na druhé miesto zaznamenal vďaka vyrovnaným výsledkom Vlado Hanuš, ktorý na slovenské trate prinavrátil legendu medzi spolujazdcami, Emila Horniačka. Väčšinu bodov však získal so svojím stálym spolujazdcom Slavom Harabínom. V Rzeszowe zapôsobil ziskom plného počtu bodov Poliak Tomas Gryc, v Tatrách to bol zas Tomáš Ondrej. Trochu smolnejšiu sezónu mali Mário Csente s Petrom Těšinským, ktorí sa umiestnili na štvrtej pozícii. Nechýbali ani pravidelní účastníci ako Milan Greguška s Milanom Timkom, Lukáš a Julo Lapdavskí, no pridali sa aj Jaromír Tomaštík s Róbertom Baranom a Tibor Kovács s Braňom Novotným.

Trieda 4 bola v tejto sezóne veľmi slabo a navyše veľmi zriedkavo obsadená, no tvorili ju o to divácky atraktívnejšie vozidlá. Odštartovali v nej tri posádky a to Bedřich Habermann s Radom Moznerom ml., Rado Mozner s Michaelou Vejačkovou, obe dvojice na Porsche 911 a Peter Jurečka s Matejom Beťkom na Nissane 350 Z. Presne v tomto poradí sa nachádzajú aj vo výsledkovej listine.

Ani v triede 5 nenájdeme žiadneho pravidelného účastníka. Najviac podujatí tu absolvovali Marek Špavelko s Milanom Strakom na Forde Focus, ktorým patrí „vďaka“ technickým problémom až tretie miesto. Prvé miesto získali maďarskí účastníci Gergely Fogasy s Dávidom Berendim a rovnako aj Martin Koči s Lukášom Kostkom. Obe dvojice vyhrali len svoje domáce dvojetapové súťaže, inde sa už neukázali. Dva štarty majú za sebou Ján Laurinc s Luciou Laurincovou s jednou 20-bodovou nádielkou a podobne, dva štarty, avšak bez dosiahnutého cieľa majú aj Peter Deak s Lászlóm Bagóm, ktorých o pekné pozície pripravila technika. V Tatrách sa po dlhej dobe predstavil aj Vlado Hudy, so spolujazdkyňou Nikolou Zemanovou. Spoločne skončili na druhej priečke.

Veľmi zaujímavé súboje prebiehali v tejto sezóne v triede 6. Zatiaľ čo minulý rok sa v nej predstavilo len 5 posádok, tento rok sa ich nazbieralo až 11. Navyše víťazstvá z deviatich etáp si prerozdelilo až 6 z nich. Ako zaujímavosť môžeme spomenúť aj to, že až 5 priezvisk jazdcov začínalo písmenom „K“, no víťazstvo predsa len získal niekto iný. Tou najrýchlejšou posádkou sa stala dvojica Rastislav Chvála – Libor Hlisnikovský na Peugeote 208 R2, ktorá dokonca v absolútnom poradí MSR skončila na skvelom 5. mieste. Zatiaľ čo v úvode sezóny musela súperiť s maďarskými posádkami, neskôr to boli Slováci i Poliaci. S jedným víťazstvom a ďalšími prevažne druhými miestami skončili na pozícii vicemajstrov Paľo Nagy s Paľom Kušnierom (Milanom Parihusom) a viacero tretích miest potvrdili rovnakým celoročným hodnotením aj Ákos Tábori s Tamásom Kurtim. Ďalšie etapové víťazstvá si podelili Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom, Zoltán Kovács s Gáborom Szabom, Tomáš Ondrej s Adamom Gomorim a Slawomir Ogryzek s Jakubom Wróbelom. Všetky podujatia okrem Miskolcu absolvovali aj Martin Koiš s Andrejom Siskom. Zvyšná trojica posádok s jazdcami Kekeňak, Konečný, Koňuch absolvovala len vybrané podujatia.

Ďalšou z tých menej obsadených tried boli „sedmičky“, ktoré boli na začiatku sezóny spojené s triedou 9. Ani to však nezastrašilo Jozefa Molnára s Milanom Parihusom (Paľom Kušnierom, Milanom Timkom), ktorí si len s menšími technickými problémami na ich Škode Fabia prišli po ďalší titul majstrov. V úvode sezóny sa ich snažili nasledovať Miroslav Kadlec s Jindřiškou Žákovou (Zdenkou Tamášovou), ale neúčasť v Miskolci a problémy v Rzeszowe spôsobili, že im napokon patrí až druhá priečka. Tretie miesto si jediným štartom už na úvodnom podujatí nevedomky zabezpečili István Radó so Szilviou Kovács. V tejto triede sa predstavili aj Ľubomír Kurian s Jirkom Sedláčkom a Daniel Matuš s Davidom Poplšteinom.

Veľkú zmenu zažila po dlhých rokoch trieda 8, kde o titul ešte v polovici sezóny bojovali štyri posádky. Tomáš Konečný s Lukášom Šintalom (Mirom Molčanom) však prestúpili do „šestiek“, Přemek Budín s Veronikou Havelkovou (Danielom Janalíkom, Janom Němcom) vynechali dôležité dvojetapové Košice a Jan Urbančík s Ferom Sobotom (Jozefom Tischlerom) začali nedochádzať do cieľa, čo zahralo do karát Jozefovi Kriškovi s Jánom Bombom. Ani oni nemali sezónu bezproblémovú, no titul majstrov im už nikto nevezme. Tri štarty v sezóne absolvovali aj František Fusko so Štefanom Tokolym, dva Juraj Keszi s Pavlom Helméczym a po jednom Štefan Bolaček a Andrej Kacvinský. V Rzeszowe a Košiciach zažiarili Poliaci Wlodarczyk a Schenk.

Poslednou triedou pre súhrn je trieda historických vozidiel, kde premožiteľa nenašli Ľubomír Sychra s Tomášom Kaválkom (Filipom Krtičkom) na ich krásnej Lancii Delta Integrale. V Tatrách ich aspoň trošku ponaháňali Milan Kundis (Škoda 130 RS) a Martin Dudžák (Škoda 130 LR), no vyjazdili si len druhé, resp. tretie miesto. V Lubeníku mali diváci možnosť vidieť aj Toyotu Celica Jána Liptáka, avšak ten s ňou absolvoval len mestský okruh a do sobotných RS už nenastúpil.

V súboji teamov získal najviac bodov L Racing s.r.o. B a to len dva bodíky pred Drotár Autosport. Na treťom mieste skončil druhý tím L Racing s.r.o. a na štvrtom mieste Subaru Komárno Rally Team s.r.o.