Vlado Hudy v Prešove druhý

0
619

Štartovné číslo 37 prinieslo na 22. ročníku Rally Prešov šťastie posádke Vladimír Hudy – Zdenka Tamášová. Košická dvojica na Honde Civic Type R si aj napriek dvom defektom vyjazdila skvelé 2. miesto v triede 5.

Majstrovstvá Slovenska v rally 2015 pokračovali po maďarskej Eger rallye na domácej pôde, v Prešove. Organizátori pre súťažné posádky šampionátu pripravili na piatok a sobotu, 1.-2. mája, tradičné trate rozdelené do ôsmich rýchlostných skúšok. Svoju premiéru na Rally Prešov 2015 absolvovala aj dvojica Vladimír Hudy – Zdenka Tamášová. Aj keď teraz už majú všetko zdarne za sebou, ich štart na súťaži nebol vôbec istý. „S Vladom sme sa o našom štarte bavili po prvýkrát asi dva týždne pred pretekmi, no prihlásili sme sa až hodinu pred uzávierkou. Dôvod neskorého odoslania prihlášky bol zrejmý – nemali sme dostatok finančných prostriedkov. „Vysnívané“ sa však napokon stalo skutočnosťou a to vďaka firme Maxima Broker, ktorá nám s tým pomohla“, prezradila na úvod Zdenka. Ciele boli jasné a to obnoviť si spomienky na prešovské trate, dobre si zajazdiť a trochu „ponaťahovať“ konkurenciu: „V našej triede 5 sa zišlo pomerne dosť zaujímavých a rovnocenných áut s dobrými jazdcami. Som rád, že medzi nami nebolo nejaké továrenské auto triedy R3 alebo S1600, lebo o výsledku by bolo rýchlo rozhodnuté“, dodal Vlado.

Preteky odštartovali už v piatok podvečer a to dvomi rýchlostnými skúškami na divácky obľúbenom mestskom okruhu Ľubotice. Tá prvá z nich sa išla ešte za svetla, no tá druhá, už v úplnej tme. Aj keď Honda košickej dvojice nemala svetelnú rampu, jazdec sa s tým bezproblémovo vysporiadal a doviedol posádku do cieľa prvej sekcie v polovici výsledkovej listiny svojej triedy, na štvrtom mieste. Zaujímavejším dňom však mala byť sobota a ďalších šesť, prevažne lesných, rýchlostných skúšok.

Prebudenie do daždivého počasia znamenalo rannú rozcvičku v podobe prezutia na mokré pneumatiky. Šmykľavý povrch však nebolo to jediné, čo posádku trápilo. Na žipovskej RS totiž dostala defekt a mokrú pneumatiku musela nahradiť náhradnou suchou. „Koniec Žipova sa nám od začiatku nepáčil, ale verili sme, že sa defektom vyhneme. Žiaľ, nepodarilo sa. Prepichnutú pneumatiku sme vymenili, ale ďalšia rýchlostka bola ako na ľade. Dozadu sme totiž obuli suchý slick, na ktorom sa parádne šmýkalo“, zhrnula spolujazdkyňa, ktorú doplnil aj jazdec: „Po hodinách na Margecanoch a pomerne dlhom štartovaní som sa rozhodol už neurobiť žiadnu chybu a zvolil som radšej pomalšie tempo na dojazd do cieľa. Po servise sme sa trochu otriasli a pokračovali ďalej už svižnejším tempom“. Aj keď to tak nevyzeralo, posádka sa po prvých štyroch rýchlostkách nachádzala na prvom mieste, kde vydržala aj ďalšie tri rýchlostné skúšky. Domáci matador Peter Haluška sa však rozhodol, že to tak nenechá a na konci pretekov výrazne zabojoval. „Peťo zajazdil v závere skvelé časy, zatiaľ čo my sme si stabilným výkonom udržiavali pozíciu. Pred poslednou skúškou nás trochu rozladil druhý defekt, ale všetko sme našťastie zvládli a do cieľa dorazili na druhom mieste“, dodala Zdenka.

Posádka sa teda napokon tešila z 24. miesta v absolútnom poradí a 2. miesta v triede 5. „Som rád, že súťaž sa vydarila a teším sa výsledku, ktorý sme dosiahli. Je však ešte len začiatok sezóny a myslím, že budeme mať čo robiť, aby sme dostihli skúsenejšiu konkurenciu. Ďakujem za podporu nášmu sponzorovi – firme Maxima Broker a teším sa na ďalšie preteky“, zhrnul jazdec.