O majstrovi Slovenska v kopcoch sa rozhodne v Korczynej

0
652
Preteky do vrchu medzi obcami Budča a Ostrá Lúka majú najkratšiu trať z celého slovenského kopcového šampionátu. Jej dĺžka je len 2 500 metrov, no aj napriek tomu prináša každoročne množstvo napínavých momentov.

Predposledné podujatie Majstrovstiev Slovenska v pretekoch automobilov do vrchu sa konalo na Ostrej Lúke. Tento názov v tejto sezóne naozaj vystihoval samotný priebeh súťaže, ktorý priniesol niekoľko havárií a ťažkých momentov. Azda najhorší zážitok z Ostrej Lúky si odniesol Ján Alberty, ktorý v druhej sobotnej súťažnej jazde havaroval a to priamo v cieľovej (ne)rovinke. Auto narazilo do zvodidiel, odkiaľ sa odrazilo do protiľahlej skaly. Jazdec bol okamžite prevezený do nemocnice, kde mu boli zistené viaceré zranenia, avšak našťastie zo všetkých by sa mal po preliečení dostať.

Menšie výlety mimo trať si užili napríklad aj Bohumír Čambálik, Dennis Zeťák či Andrej Košarišťan. V týchto prípadoch utrpela našťastie len technika. Práve posledný menovaný jazdec patril do skupiny pretekárov, ktorí nesúťažili v Majstrovstvách Slovenska a ani v Slovenskom kopcovom pohári, ale mali samostatnú klasifikáciu podobnú slovenskej trofeji historických vozidiel v pravidelnosti, až na malý rozdiel, že vozidlá nemuseli byť historické. Zaujímavým zážitkom bol aj prejazd buginy, ktorá sa svojím driftovacím štýlom dostala v tréningu aj mimo trať, no po zvyšok súťaže jej jazdec najmä bavil divákov.

Ak sa dostaneme ku samotnému priebehu pretekov, tak od začiatku sa jednalo o súboj troch jazdcov – Igora Drotára, Věroslava Cvrčka a Jozefa Béreša. Najviac sledovanými v rámci možnosti zisku titulu pre túto sezónu boli Drotár a Cvrček. Známy Prešovčan posledné štyri súťaže nedal českému jazdcovi šancu. Každý preto tipoval, že si bezproblémovo príde po ďalší plný počet bodov a priblíži sa zisku titulu majstra. Avšak Igor nemal tieto dni práve najúspešnejšie, resp. nejako nebol vo svojej koži. Po oba súťažné dni získal so svojou Škodou Fabia R5 až tretie miesto.

„Čím viac som sa snažil, tým to bolo horšie, no zjavne musia byť občas aj takéto dni“, povedal v oficiálnej správe jazdec. Prvé miesto si v sobotu vybojoval Cvrček na Škode Fabia S2000 pred Jozefom Bérešom na formuli Tatuus Renault. V nedeľu sa poradie na prvých dvoch priečkach vymenilo a na najvyšší stupienok sa postavil Debradčan. Päticu najrýchlejších uzavreli v sobotu Tomáš Ondrej a Michal Žiak a v nedeľu Ján Miloň a Tomáš Ondrej.

V absolútnom poradí Slovenského kopcového pohára potvrdil celosezónne víťazstvo Jaroslav Dubóczi na Seate Leon. Ten až na prvý deň na Jahodnej, kde ho „premohol“ Stanislav Krivák a na Cazin, kde odštartoval z pohára iba Vlastimil Sedláček, vyhral všetky súťažné dni. Celkovo to činí deväť vyhratých dní a nazbieraných 243 bodov.

Jazdcov Majstrovstiev Slovenska čaká v druhej polovici septembra záverečné podujatie a to v poľskej Korczynej. Na tejto trati sa rozhodne aj o absolútnom majstrovi PAV pre rok 2016.

Zdenka Tamášová

Tento článok ste si mohli prečítať v čísle 09/2016 Rally-Sports magazine.