Nová československá posádka o svojej premiére na Valaške

0
756

Pohár Českej republiky v rally tento rok otvárala marcová Valašská rally. Na jej trate sa rozhodla vydať aj nová česko-slovenská posádka, Martin Hrachovec- Zdenka Tamášová.

Prvou zastávkou našej novej posádky bola domáca Valaška. Na preteky sme sa tešili, no zároveň sme boli zvedaví, ako sa vysporiadame s nástrahami trate a či naša spolupráca bude fungovať. Už pred pretekmi sa objavilo zopár problémov, ktoré nám nepridali na optimizme, a preto ostávalo len dúfať, že súťaž dopadne podľa predstáv.

V piatok boli pre pohár pripravené štyri nočné rýchlostné skúšky. Všetky boli veľmi zaujímavé, no videli sme ich len za svetla, a preto sme nevedeli, čo nás na nich bude v noci čakať. Zaujímavé to bolo samozrejme aj tým, že ja som zatiaľ v noci nenavigovala a v Škodovke som ani poriadne nesedela, takže som netušila ako to zvládneme. Problém nastal od prvých metrov, keď mi Maťo hlásil, že ma veľmi slabo počuje. Avšak neskôr som už nepočula ja jeho, a preto som nevedela či sa to zlepšilo alebo nie. Až po rýchlostke mi povedal, že veľkú časť nepočul. Dôvodom bola nová prilba, ktorú sme si požičali odskúšať, no v podstate hneď sme zistili, že to nebol práve najlepší nápad. Tak som sa snažila držať si mikrofón čo najbližšie pri ústach, pomedzi to štelovala lampičku, ktorá sem tam svietila von oknom, no a diktovala a prehadzovala strany v zošite. Po odjazdení dvoch rýchlostných skúšok nám oznámili, že tretia RS je zrušená. Dôvodom bol zle naplánovaný časový harmonogram, ktorý spôsobil okrem toho aj posun poslednej rýchlostky o hodinu. Niežeby sme sa ponáhľali domov, ale predsa len, chceli sme sa trošku aj vyspať pred rannými skúškami. No pred servisom bol taký zmätok, že sme napokon boli radi, že sme sa domov vôbec dostali. Ešte predtým sme si samozrejme pozreli výsledky a boli prekvapení, že do našej triedy bolo zaradené aj Mitsubishi, proti ktorému sme nemali šancu. No čo už, boli sme aktuálne presne v polovici štartového poľa a mohli spokojne spať.

V sobotu sme sa prebudili do sviežeho rána. Mali sme si vyzdvihnúť výkaz pre druhý deň a následne absolvovať 15 minútový servis. Aj to sa však zmenilo a na svoj čas sme už museli stáť v časovke. Pred nami bolo päť rýchlostných skúšok, z ktorých nám tú druhú v poradí zrušili. Tentoraz však jedna z majstrovských posádok havarovala, a tak sme sa museli po obchádzkovej trase odobrať do vzdialeného servisu. Keďže v itíku nebola žiadna obchádzka zapísaná, vydali sme sa vlastnou cestou. Ďalšie tri RS prebehli z pohľadu diktovania celkom fajn. Zo začiatku pretekov som si musela zvyknúť, že to auto ide trošku rýchlejšie ako tie, ktoré som doteraz navigovala, no ten koniec sa myslím celkom vydaril. Problém však nastal v technike, ktorá sa nás rozhodla trochu natiahnuť. Motor mierne stratil výkon a auto do kopca nevládalo. Maťo mi dokonca v jednej RS povedal, že to už chcel odstaviť. Našťastie tak neurobil a zvládli sme to. Aj keď s technickými problémami, ale boli sme v cieli. V celkovom poradí sme obsadili deviate, v našej triede piate a medzi Škodovkami tretie miesto, čo bol výborný výsledok. Veď odštartovalo 29 áut a nebyť našich záverečných problémov, v pohode sme mohli byť tretí v triede.

Moja spokojnosť s prvými pretekmi je teda veľká. Maťo je veľmi dobrý šofér a vie čo môže od toho auta čakať, veď na ňom už nejakú dobu jazdí. Páčila sa mi aj rozmanitosť tratí, páčili sa mi tie kamenisté úseky a aj prírodné retardéry, tiež polokruhová rýchlostka, no prekvapená som bola organizáciou. Čakala som totiž o niečo vyššiu úroveň ako na Slovensku, no Valaška ozaj sklamala. Veľa jazdcov sa vyjadrilo, že podobné preteky ešte nezažili. V itinerári bolo viacero chýb, počas piatkovej noci bolo zrušené uzavreté parkovisko a nesedel ani časový harmonogram. Problémom bolo stíhať zapísať časy do výkazov, a tak si spolujazdci neraz zautekali, aby svoj čas stihli. Nejako verím, že to bola len slabá chvíľka organizátorov a budúci rok prekvapia výborným harmonogramom. A už keď hovorím o sklamaní, tak ma sklamala aj Žilinská stanica, oni tam normálne nemajú lavičky :-D.

Inak našu posádku budete môcť opäť vidieť na druhom pokračovaní českého pohára v rally, na Rally Vrchovina, v dátume 6.- 7.4. Ďakujeme za podporu.